Dok je u Zagrebu, nakon smrti gradonačelnika Milana Bandića pod kontroverznim okolnostima, krenula rasprava što se dobilo, ali i što se sve izgubilo njegovom dugogodišnjom vladavinom, i u drugim se sredinama više nego što je to uobičajeno gleda, priča i raspravlja što se gradilo ili što će se u njima graditi. Naravno, zbog izbora.
Zacijelo je skori „festival demokracije“ razlog što se i HDZ Varaždinske županije oglasio u vezi projekta „Varteks kvart - urbana regeneracija“, a nakon što su iz tog, nekada daleko najvećeg varaždinskog poduzeća, podsjetili da su „već desetljećima u teškoj poslovnoj i financijskoj situaciji“, a „negativno je poslovanje financirao rasprodajom vrijedne imovine na području cijele bivše države“ pa je ostao kompleks od 22 hektara, čije su „nekorištene dijelove prema ugorovu s bankama dužni prodavati u svrhu zatvaranja kredita“, a kako bi se održao „razvoj poslovanja Varteksa d.d. i postojeća radnih mjesta, kao i poboljšao standard građana Varaždina“.
HDZ je ovome dodao da će se u sklopu zahtjevnog poduhvata, koji je na putu da postane strateški investicijski projekt Vlade RH, prvo napraviti „sjeverni kružni tok na Zagrebačkoj, uključivo sva pripadajuća komunalna infrastruktura“, pri čemu je vrijednost ukupnih troškova iz „ove faze procijenjena na 182.700.000 kuna, dok se realizacija cijelog projekta s izgradnjom svih predviđenih sadržaja procjenjuje na 1,2 milijarde kuna“.
Makar se radilo samo o procjeni, i to još u predizborno vrijeme, kad se u kontekstu strateškog projekta države najavi ovakav poslovni poduhvat, jasno je da to ne može proći nezapaženo. Tako su i mi bili izvijestili o tome projektu, pri čemu smo naveli da će otići „u oronuli poslovni kompleks milijuni poreznih obveznika“. To je izazvalo reakcije, iako je naprosto smiješno ovu rečenicu protumačili u smislu da će država dati milijardu za gradnju trgovačkih centara, stanova i sl. Naravno da neće ili ne bi smjela. No, drugo je pitanje infrastrukturno opremanje, kao što je izgradnja rotora, sjeverni kod skretanja na Gradske bazene, a drugi na početku južne strane kompleksa.
Da je tako, vidi se iz naših upita nadležnima: koliko bi javnog novca išlo i za koju točno infrastrukturu, odnosno kako bi cijeli projekt mogao postati strateški te na čiji prijedlog. Odgovora na ova pitanja nema, ali nam je zato, u nimalo ugodnom ozračju, bilo poručeno da u projektu neće biti ni lipe javnog novca. Iako se sada, tjedan dana kasnije, potpuno jasno da se računa i na proračun, ipak smo se na našem portalu odmah ispričali, što je zapelo za oko varaždinskom županu Radimiru Čačiću koji, uz tvrdnje da se država s “prijezirom ponijela prema Varaždinu”, najavljuje „pomoć“ da se ne bi dogodile „urbanističke svinjarije“. I, naravno, „svoj“ strateški projekt.
Tako bi u županiji mogla biti čak dva strateška projekta, a kako je krenulo, bit će sjajno ako se ostvari jedan...