Župan Varaždinske županije Radimir Čačić, župan Međimurske županije Matija Posavec, župan Krapinsko–zagorske županije Željko Kolar i član Uprave HŽ infrastrukture Nikola Ljuban potpisali su danas u Županijskoj palači Sporazum o partnerstvu na Projektu povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske.
Riječ je o "brzoj prugi" koja će povezati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom, i to preko preko Lepoglave. Projekt ove željezničke trase predviđa, naime, izgradnju tzv. lepoglavske spojnice, čime bi se putovanje do Zagreba drastično skratilo. Prema riječima Nikole Ljubana, putovanje do Zagreba trajalo bi oko sat vremena.
- Već je započela izrada studije koju je naručilo ministarstvo na tragu činjenice da je u Prometnu strategiju RH uvrštena i ova pruga. Sljedeće stepenice su studija izvodljivost, idejni projekt, studija o utjecaju na okoliš, glavni izvedbeni projekt i zatim sama realizacija projekta. Već prvi pokazatelji govore o značaju ovog projekta i opravdanosti sudjelovanja Europske unije u financiranju s 85 posto. Projekt uključuje ukupno 60 km pruge, elektrifikaciju, dva kolosijeka, kolodvore, stajališta, tunele, 17 km nove pruge... To je, zapravo, prva nova pruga u Hrvatskoj, što je jako veliki pomak - istaknuo je Čačić.
Ujedno je napomenuo da ukupna vrijednost projekta iznosi oko 400 milijuna eura, dok se na prostor Varaždinske županije odnosi nešto više od 250 milijuna eura.
- Ovo je najveći projekt koji smo mi ovdje ikada započeli. Što se tiče rokova, cilj nam je najkasnije krajem 2018. i početkom 2019. godine prijaviti projekt, a pokušat ćemo biti potpuno spremni najkasnije za europski proračun za razdoblje od 2020. do 2027. godine - rekao je Čačić.
Međimurski župan Matija Posavec naglasio je da kroz Međimursku županiju prolazi najstarija pruga u Hrvatskoj, građena još 1860. godine.
- Prema tome, željeznica je dio naše tradicije, koristi se i za putnički i za teretni promet, mnogi učenici i radnici koriste vlak za odlazak u Zagreb i zaista je neshvatljivo zašto vlaku treba više od tri sata do Zagreba. Vjerujem da će se taj problem riješiti i za benefit buduće generacije. Najmanja će ulaganja biti upravo u Međimurskoj županiji, jer je pruga ravničarska, u relativnom dobrom je stanju i treba je samo elektrificirati pa vjerujem da će se prvi zahvati raditi upravo u Međimurju, dok će teži zahvati obuhvatiti Varaždinsku i Krapinsko-zagorsku županiju, a doprinos nas župana će biti da sve ide u rokovima, brzo, ekspeditivno i da što prije dočekamo završetak te pruge - istaknuo je Posavec.
Krapinsko–zagorska županija je u laganoj prednosti, s obzirom da je Ugovor o projektu elektrifikacije pruge od Zaprešića do Zaboka već potpisan.
- Radovi na toj dionici bi trebali početi u ljeto sljedeće godine te završiti u prvoj polovici 2021. godine. Povezivanje Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije sa Zagrebom je od velikog značaja, prije svega za razvoj gospodarstva te mobilnost radnika i studenata. Krapinsko-zagorska županije s druge strane radi Master plan integriranog prijevoza s Gradom Zagrebom, za što nam upravo odobreno bespovratnih 15 milijuna kuna, jer moramo Zagreb osloboditi od svakodnevnih migracija automobilom. Ova je pruga ključni projekt na čijoj ćemo provedbi i nas petorica župana sjeverozapadne Hrvatske inzistirati - naglasio je župan Krapinsko–zagorske županije Željko Kolar.
- Potpisivanje sporazuma je prvi korak prema toliko željenoj modernizaciji. I za Hrvatske željeznice je ovo veliki korak i vrlo zahtjevan projekt. Svi smo zainteresirani da se ovo ostvari, u varaždinsku prugu jako dugo ništa nije ulagano, a svi dobro znamo što je ona značila i za gospodarstvo i za ljude ovoga kraja. Nova pruga predviđa puno brži dolazak do Zagreba i povezivanje unutar ove regije - napomenuo je član Uprave HŽ infrastrukture Nikola Ljuban.
Potpisivanju sporazuma prisustvovali su i državna tajnica za promet Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac, kao i pomoćnik ministra mora prometa i infrastrukture Alen Gospočić.
- Potpisivanje ovog sporazuma je velika stvar za sjevernu Hrvatsku. Željeznica je prepoznata po svim strategijama Europske unije kao primarni modalitet, odnosno oblik povezivanja i prijevoza putnika i tereta. Ministartsvo upravo priprema novi zakon o integriranom prijevozu, kako bismo omogućili ljudima kvalitetniji oblik prijevoza, prvenstveno željeznicu, omogućili im ostanak u njihovim sredinama, čime utječemo i na demografsku politiku te razvijamo cjelokupni prometni sustav - istaknula je državna tajnica.