Knjiga Ponovljenog zakona donosi Mojsijev govor upućen zajednici sabranoj na bogoslužje o Božjoj riječi i odredbama za miran život Izraelaca. Ono što vjernici slušaju i mole, postaje dio njih, izlazi im iz srca. Takva riječ je razumljiva i može se vršiti.
Riječ Božja je zapisivana kako bi bila čitana na bogoslužju, u zajednici razmatrana i provođena u svakodnevnom životu. U cijelom govoru proteže se proročki poticaj na ispravno štovanje Boga i na vjerničko obraćenje. Sve su Božje zapovijedi svedene u ljubav prema Bogu i bližnjemu. A ta je zapovijed svima razumljiva i svi je mogu vršiti.
Pavao u poslanici Kološanima pobija praznovjerje i vjerski strah te ističe ulogu uskrslog Krista Spasitelja, koji je glava Crkve i izmiritelj ljudi s Bogom. Po Kristu je Bog prisutan u svijetu i u Crkvi te mudro vodi tok svjetske povijesti i život Crkve. Svojom žrtvom na križu čisti nered u svijetu i među ljudima koji se uvukao po grijehu. Sile zla drmaju svijetom, ali ne vladaju njime.
U Isusovo vrijeme židovski vjerski starješine su u prvi plan stavljali zajedničku vjeru pa su ljubav prema bližnjemu ograničavali na istomišljenike. Za Isusa je važno ne samo što ljudi misle nego i što čine, kako postupaju. Isus je često uzimao primjere iz svakodnevnog života da bi slušateljima objasnio, približio poruku Božjeg kraljevstva.
Iz Jeruzalema u Jerihon silazilo se cestom dugom 27 kilometara kroz neobradivo pustinjsko područje. Razbojnici su u zasjedi čekali usamljene prolaznike ili male grupe putnika te ih pljačkali i često ostavljali izranjene. Svećenik i levit nisu pomogli ranjeniku iz nekih svojih privatnih i službenih razloga. No, Samarijanac, ne razmišljajući puno, pomaže unesrećenom neznancu. Iz Isusova pitanja i zakonoznančeva odgovora proizlazi da je bližnji svaki čovjek koji treba baš njegovu pomoć.
Isus i nas danas poziva da više činimo dobra djela, a da manje propovijedamo, opominjemo i obećavamo. Riječ Božja, kao i zapovijed ljubavi prema bližnjemu, dovoljno su razumljive svakom vjerniku te ga usmjeravaju na njegovom životnom putu. Trebali bismo je poniznije i dosljednije izvršavati.
Današnja nas liturgija poziva da postanemo svjesni svojih lažnih izgovora. Često sami sebe oslobađamo od zahtjevnosti riječi Božje, osobito od zahtjevnosti ljubavi prema bližnjemu. Samo trebamo čuti onaj poziv kojim danas Isus odgovara vjerniku koji se ispričavao da ne zna tko je njegov bližnji – idi i ti čini ono što je učinio milosrdni Samarijanac.
Nemoj gledati tko je taj kome treba pomoć, koju je školu završio, gdje živi, gdje radi, kako se oblači. Samo mu pomozi i spasi ga iz opasnosti.