Grad Varaždin jedan je od 17 partnera iz Slovenije, Mađarske, Slovačke, Hrvatske, Rumunjske, Bugarske, Češke, Austrije i Srbije uključenih u projekt "CityWalk - U smjeru energetski odgovornih mjesta: Uspostavljanje pješački prohodnih gradova u dunavskoj regiji".
Projekt koji predvodi Znanstveno-istraživački centar Bistra Ptuj iz Slovenije traje 30 mjeseci (prosinac 2016. – svibanj 2019.), a odobren je unutar Interreg Danube transnacionalnog programa financiranog od strane Europskog fonda za regionalni razvoj (ERDF) i Instrumenta pomoći u predpristupnom razdoblju (IPA). Ukupna vrijednost projekta iznosi 2,3 milijuna eura, pri čemu proračun za Grad Varaždin iznosi 161.125 eura.
Predstavljajući projekt na jučerašnjoj konferenciji za medije, gradonačelnik Goran Habuš, predsjednik Uprave agencije Sjever DAN Miljenko Ernoić i pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Damir Mikulić istaknuli su kako je riječ o projektu čiji je cilj poboljšanje kvalitete života i pješačke prohodnosti u gradovima.
- Svrha ovog projekta je Varaždin napraviti gradom zdravijim za življenje, s naglaskom na aktivne oblike transporta. Želimo osvijestiti ljude da što više koriste bicikle i hodaju, kako bi se smanjila emisija ispušnih plinova u gradu, kao i razina buke. Grad Varaždin je već sad dovoljno osviješten o zdravom načinu života. Nedavno je napravljena i trim staza uz Dravu, radit će se i ciklo-turistička točka, a ovaj je projekt samo nadogradnja svih tih aktivnosti - kazao je Mikulić.
Miljenko Ernoić iz agencije Sjever DAN napomenuo je da se projektne aktivnosti u Gradu Varaždinu prvenstveno odnose na osvješćivanje građana i izradu dokumentacije koja će se koristiti kao podloga za buduće projekte. Naime, između ostalog, izradit će se praktične smjernice za planiranje pješačke prohodnosti, indeks mjerljivosti razine pješačke prohodnosti i lokalni plan pješačke prohodnosti.
- Kad se izrade programi i akcijski planovi pješačke prohodnosti, pješačkih zona, dobit ćemo cjelovitu sliku s prikazom intenziteta, točke većih opterećenja, potrebe proširenja pješačkih zona ili postavljanja odmorišta za bicikle. Projekt zato i traje 30 mjeseci jer treba provesti mjerenja i istraživanja. Na temelju dobivenih podataka i izrađenih planova moći ćemo prijavljivati infrastrukturne projekte poput proširenja ili uređenja pješačkih zona, biciklističkih staza i sličnog - napomenuo je Ernoić.
Gradonačelnik Habuš ovom je prilikom naglasio kako Varaždin ima sreću da je ravničarske konfiguracije te da je pješačenje i vožnja biciklom uobičajen način kretanja po gradu.
- Poznati smo kao grad bicikala, međutim, od ovog projekta očekujemo strategiju i detaljniju analizu pješačkih i biciklističkih staza i prohodnosti kako bismo kasnije mogli kvalitetnije planirati i poboljšavati situaciju koja je i sada relativno dobra. Projekt se uklapa u naše dosadašnje aktivnosti, u srijedu smo predstavili električna vozila za održavanje varaždinskog groblja, Parkovi i Gradska tržnica imaju solarnu elektranu, puno smo uložili u energetsku učinkovitost, a sve s krajnjim ciljem zdravijeg života građana Varaždina - rekao je Habuš.
Projekt "CityWalk" obuhvaća gradove u dunavskoj regiji i pomaže im u smanjenju emisije štetnih plinova i buke kako bi postali sigurnija, bolja mjesta za život tako da povećavaju ulogu održivijih oblika mobilnosti u miksu urbanog transporta, posebice aktivnog transporta poput hodanja i bicikliranja.