Što jesti i piti za blagdanskim stolom ako pazite na liniju? Foto: ilustracija

Što jesti i piti za blagdanskim stolom ako pazite na liniju?

VV/index.hr | 25.12.2015. u 13:08h | Objavljeno u Društvo

Stigli su nam blagdani uz koje, između ostalog, neizostavno idu i obroci bogatiji od uobičajenih te razne slastice. Za vrijeme zimskih blagdana mnogi dobivaju nekoliko kilograma viška, i to iz više razloga, piše index.hr.

Neodoljivim slanim i slatkim delicijama teško je odoljeti, dodatne kalorije unose se i za vrijeme kuhanja jer sve moramo kušati, bake i mame neumorno nas nude svojim kulinarskim dostignućima, a kad sve to zalijemo alkoholom - nije ni čudo što se s prvim danima nove godine jedva uvlačimo u omiljene traperice. Pojedina istraživanja pokazala su da za vrijeme blagdana unosimo i do 6.000 kalorija u danu što je čak 4.000 kalorija više od normalne, preporučene dnevne količine za žene, odnosno 3.500 kalorija više za muškarce.

Naravno, blagdani su tu da u njima uživamo, no ako ipak želite izbjeći "božićno debljanje", pridržavajte se ovih pravila:

1. Ne preskačite zdrav doručak - zbog njega ćete biti manje proždrljivi za stolom
2. Pričekajte da sve stigne na stol i prvo dobro proučite situaciju - odaberite što ćete jesti i nemojte trpati u usta sve što vam se nudi
3. Pametno birajte za blagdanskim stolom - odaberite više purice, piletine i ostalog mesa, a manje dodataka poput pečenog krumpira i mlinaca
4. Uz obrok obavezno jedite salatu, a probajte izbjeći masne umake
5. Sve slatkiše koji se nalaze u kući ne morate pojesti isti dan - nemate 10 godina
6. Budite pametni i pojedite samo ono što vam je najfinije, a ostalo ljubazno preskočite
7. Jedite sporo i smireno te uživajte u svakom zalogaju
8. Od jutra do kasnih popodnevnih sati pijte vodu - to će pomoći da prije osjetite da ste siti, smanjiti mogućnost pijanstva te održati zdravu probavu
9. Jela "prekrojite" po svojoj mjeri: s pečenke decentno uklonite kožicu, mlince "potapšajte" papirnatim ubrusom kako biste odstranili masnoću, a s jela s umakom, nježno vilicom uklonite višak umaka
10. Obitelji predložite neku zabavnu fizičku aktivnost ili grupnu šetnju, ili se ponudite da ćete čuvati klince - to će sagorjeti bar nešto kalorija
11. Zaboravite na gazirane sokove, odaberite rashlađeni čaj bez šećera, mineralnu ili običnu vodu
12. Od alkohola birajte žestoka pića koja su prozirna ili vino

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci