Jedan od najraširenijih čestitarskih ophoda na području grada Novog Marofa, u kojem su podjednako sudjelovali djeca i odrasli, održavao se uoči blagdana Sveta tri kralja.
Čestitarski ophodi zabilježeni su u Madžarevu, Podrutama, Kamenoj Gorici, Jelenščaku, Krču i Makojišču. Ophodu je prethodila izrada "tronuša", tj. glavnog rekvizita ophoda koji je imao dvojaku funkciju. U prvom redu on je trebao simbolizirati zvijezdu repaticu koja je dovela kraljeve do djeteta Isusa, ali i poslužiti kao malena improvizirana pozornica za smještaj papirnatih lutaka u obličju svetih kraljeva. Za izradu "tronuša" koristilo se veće drveno sito koje se nasadilo na veći drveni štap.
Uokolo sita učvrstilo se od tvrđeg papira izrezane trokute, ponekad i obložene sjajnim papirom. Oni su predstavljali krakove zvijezde. U unutrašnjost se sita ugrađivalo drvenu daščicu na koju se postavljala pomična papirnata podloga s papirnatim lutkama svetih kraljeva. Pred lutke se postavljala tkanina čijim se pomicanjem lutke ili skrivalo ili pokazivalo gledateljstvu.
U ophodu je moglo sudjelovati do petero odraslih ili petero djece. Na čelu ophoda nosilo se "tronuš". Ophod je išao od kuće do kuće, a ophodnici su nastojali neprimijećeno doći do kuća kako bi podizanjem i spuštanjem "tronuša" ispred prozora kuće obavijestili ukućane o svom dolasku. Kretanje "tronuša" zapravo je bio simbolički prikaz izlaska zvijezde repatice i nagovještaj Kristova rođenja. Nakon što su ukućani zapazili "tronuš", izlazili bi na dvorište pozdraviti ophodnike. Ophodnici bi ih dočekali pjesmom te bi rastvorili tkaninu na "tronušu" kako bi papirnate lutke kraljeva postale ukućanima vidljive.
Za vrijeme izvođenja pjesme, jedna bi osoba pomicala papirnatu podlogu s lutkama čime se stvarao dojam njihove kretnje. Po svršetku pjesme, tkanina bi ponovno zastrla lutke, a ophodnike se darivalo jajima, suhim mesom, svinjskom masti ili sitnim novcem.