S ciljem suzbijanja stereotipa Osnovna škola Novi Marof uključila se u projekt STARS s učenicima iz Engleske, Finske, Portugala i Malte, a prošlog tjedna, od 8. do 12. travnja upravo su ti strani učenici, njih 25, posjetili novomarofsku školu te time završili projekt pun novih iskustava i znanja.
O vjeri u Engleskoj, a u Malti o rodnim stereotipima
Kako kaže voditelj projekta u OŠ Novi Marof Josip Beštek svaka razmjena je bila bazirana na razbijanju određene vrste stereotipa: spolnog, vjerskog, o LGBT skupinama, rasnog te nacionalnog stereotipa. Projektom su se stvarala nastavna pomagala koja će, osim pomaganja učenicima u suočavanju s predrasudama i stereotipima, pokušati ih i suzbiti kroz razvijanje ključnih kompetencija.
- Nastojali smo u ovom partnerstvu stvoriti širok spektar nastavnih materijala koji se bave stereotipima. Učenici su morali primjenjivati različite vještine i znanja, a što je usmjereno na proširenje kreativnosti, neovisnosti, razvijanja digitalne kompetencije, komunikacijskih vještina i suradničkog pristupa u rješavanju problema - kaže voditelj Beštek, dodajući da projekt traje tri godine i završava u rujnu, a započele su ga Ivona Beštek i Simona Štorga, dok su surađivali još i Ivana Gabričević, Tanja Koren, Marina Krbot, Katarina Marenčić, Snježana Pejnović, Anamarija Rupe i Ana Sudec.
Tijekom prve međunarodne razmjene učenici su imali priliku posjetiti Englesku, a tema su bili vjerski stereotipi.
- Imali smo priliku posjetiti katoličke, židovske, hindu, muslimanske i druge vjerske ustanove u Engleskoj. Prisustvovali smo predavanjima različitih vjerskih skupina. Posjetili smo i budistički hram u Škotskoj te uz zabavu i igru stekli puno novih vještina i znanja - kaže Ivana Vukalović koja je bila na toj razmjeni, dodajući da joj je to putovanje otvorilo nove vidike. U sklopu druge međunarodne razmjene novomarofski učenici su išli u Maltu, a tema su bili rodni stereotipi pa su učenici i učitelji imali prilike sudjelovati na aktivnostima slušajući priče osoba predstavnika raznih organizacija i udruga koji se bore protiv rodnih stereotipa.
- Također smo posjetiti gradove Malte razgledavajući njihove znamenitosti i uživali na prelijepim plažama Malte i otoka Gozo. Prvi dan smo imali iznimnu čast posjetiti predsjedničku palaču te biti na prijemu kod predsjednice Malte njezine ekscelencije Marie-Louise Coleiro Preca - prisjeća se voditelj Beštek, dodajući da su kroz učenje, ali i zabavu stekli smo puno novih vještina i znanja.
U Finskoj o LGBT skupinama, a u Portugalu o manjinama
Treća razmjena bila je u Finsku. Učenici su sudjelovali u raznim aktivnostima u kojima su stvarali pozitivne materijale o LGBT skupinama suzbijajući tako stereotipe o njim.
- Radeći s partnerima iz Malte, Portugala, UK i Finske radili smo kratke filmove koji prikazuju pozitivne LGBT teme. U finskom Parlamentu govorilo se o stajalištu o istospolnim brakovima u Finskoj. Također smo imali prilike vidjeti znamenitosti u glavnom gradu Helsinkiju, u gradu Tempere posjetili smo “The world` s only Moomin museum” te iskusili tradiciju finske saune i kupanja u zaleđenom jezeru - prisjeća se Leonarda Novoselec jedna od sudionica, dodajući da joj je iskustvo proširilo vokabular. Na četvrtoj razmjeni novomarofski učenici posjetili su Portugal.
- Tema ovog susreta bile su nacionalne manjine, a učili smo o njihovu prihvaćanju i uključivanju u društvo. Predavanje su nam održali volonteri udruge InPulsar te predstavnica organizacije Amnesty International. Tijekom svog boravka posjetili smo i glavni grad Lisabon, zatim Porto, ali i veliko Marijansko svetište Gospe Fatimske. Posjetili smo i gradić Óbidos koji se ističe ljepotom velikog srednjovjekovnog dvorca, zatim Nazaré, turistički gradić koji je poznat kao mjesto najvećih valova i omiljeno odredište surfera, samostan Djevice Marije u Batalhi koji je pod zaštitom UNESCO-a te su nas ugostili predstavnici lokalne vlasti u Monte Redondu i predstavnici grada Leirije - prisjetila se učenica Leona Štorga.
Budući da svako novo iskustvo dobro dođe novomarofska škola nastavlja s prijavljivanjem novih projekata.
- Već smo jedan prijavili i sada čekamo povratnu informaciju, a u tom bismo projektu bili nositelj - govori ravnatelj škole Anđelko Bošnjak, dodajući da se radi o primjeni znanosti u prirodi i to u suradnji sa šest država.