Što je tuga, a što ljubomora učenici IV. OŠ Varaždin govore - "bez kočnica" Foto: Krešimir Đurić

Što je tuga, a što ljubomora učenici IV. OŠ Varaždin govore - "bez kočnica"

IHR/Varaždinske vijesti | 7.2.2022. u 16:11h | Objavljeno u Društvo

Što je tuga, a što ljubomora? Što znači biti tjeskoban, kako prepoznati što je prava sreća, a što glumljena samo su neke od tema o kojima razgovaraju učenici IV. OŠ Varaždin. Psiholog Matej Fiškuš i pedagoginja Snježana Šitum pokrenuli su dva projekta: “Abeceda osjećaja” i “Mentalno zdravlje učenika”, a u projektu od ove godine sudjeluje i Jana Đurđević, učiteljica Likovne kulture.

- Projekte smo pokrenuli jer smo primijetili da učenici premalo znaju o osjećajima: ne znaju ih imenovati, prepoznati kod sebe i kod drugih i njima upravljati, te smo ih kroz ove projekte željeli “emocionalno opismeniti” - objasnio je Fiškuš, psiholog iz IV. OŠ Varaždin.

Projekti se provode kroz osam radionica tijekom školske godine, koje se održavaju u sklopu satova razrednika.

- U projekt “Abeceda osjećaja” uključeni su učenici drugih, trećih i četvrtih razreda koje upoznajemo s bazičnim osjećajima koje svi mi imamo neovisno o kulturološkoj pozadini, poput straha, ljutnje, sreće, tuge, iznenađenja, no razgovaramo i o malo kompleksnijim osjećajima, poput ljubomore ili razočarenja. Kroz razgovor i zajedničke aktivnosti potičemo učenike da postanu svjesni osjećaja, poput sreće, da tu sreću dožive kroz aktivnost koju vole, primjerice ples ili pokret, a sve u cilju da lakše prepoznaju taj osjećaj, znaju ga imenovati, razumjeti različita emotivna stanja i njima upravljati. Koliko je to važno možda najbolje govori izreka starogrčkog filozofa Aristotela: “Svatko se može naljutiti – to je lako. Ali naljutiti se na pravu osobu, do ispravnog stupnja, u pravi trenutak, zbog ispravnog razloga i na ispravan način – to nije lako” - kaže Fiškuš.

Da je važno prepoznati osjećaje i otvoreno razgovarati o njima posebno je važno u današnje vrijeme. Osim što su zadnje dvije godine pred učenicima brojni izazovi vezani uz pandemiju, pedagoški zahtjevi i nastavni programi sve su zahtjevniji za učenike i nose brojne izazove.

- Jedna od osnovnih stvari koje učenike učimo je da nema loših osjećaja, postoje osjećaji koji su ugodni i oni koji su manje ugodni. Različitim tehnikama, od vježba disanja i rastezanja, koje radimo u sklopu radionica, učenicima pomažemo da se opuste, steknu povjerenje, a onda i otvoreno progovore o svojim osjećajima. Ako su djeca u ranoj dobi naučila prepoznati osjećaje i nositi se s njima, kasnije je nama puno lakše s njima razgovarati, a onda i detektirati probleme i dodatno raditi s učenicima i njihovim roditeljima, ako je potrebno - kaže pedagoginja Šitum.

U sklopu projekta “Mentalno zdravlje učenika”, u koji su uključeni učenici viših razreda, razgovara se i o “osjetljivim” pitanjima...

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Označeno u