Grad Ludbreg uspješno je priveo kraju još jedan veliki europski projekt. Riječ je o projektu "Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega" sufinanciranom od strane Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija.
U prostoru arheološkog parka "Iovia-Ludbreg" u subotu je održana je završna konferencija projekta u čijoj su realizaciji osim nositelja – Grada Ludbrega, kao partneri sudjelovali Hrvatski restauratorski zavod, Turistička zajednica Grada Ludbrega, LAG Izvor te Ugostiteljski objekti Crnković.
- Projekt Arheološkog parka bio je jedan o najvećih projekata sufinanciran iz sredstava Europske unije u prošloj financijskoj perspektivi 2014 – 2020 godine, čija je vrijednost bila 18.198.748,21 kuna, dok su bespovratna sredstva iznosila 14.309.569,74 kuna, a udio Grada Ludbrega 4.000.000 kuna - naglasio je ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.
Dodao je da je s obzirom na kompleksnost projekta, ali i na društvenu situaciju koju je uzrokovala pandemija virusa COVID-19, projekt trajao dugih 46 mjeseci, uz dvije prolongacije.
- U tih 46 mjeseci provodile su se razne aktivnosti koje su doprinijele ostvarenju ciljeva, rezultata i pokazatelja projekta. Ostvareni rezultati projekta su obnovljena i revitalizirana dva kulturna dobra – arheološki park „IOVIA“ Ludbreg i Crkva Svetog Trojstva, četiri objekta stavljena su u turističku funkciju – Hotel Crnković, šetnica, Zanatski trg i Arheološki park, razvijeni su novi interaktivni sadržaji u arheološkom parku, uvedena su dva sustava za praćenje broja posjetitelja i zaposleno je šestero ljudi u turističkom sektoru hrana i piće . Vrijedi istaknuti i da je osmišljeno 25 novih turističkih proizvoda, odnosno suvenira – rekao je Bilić.
Na Crkvi Sv. Trojstva obnovljena je fasada i cinktor koji su uređeni prema istraživanjima i prezentaciji Hrvatskog restauratorskog zavoda i uz nadzor Konzervatorskog odjela u Varaždinu, a na taj je način Crkvi vraćen izvorni barokni izgled.
U sklopu projekta uređena je i šetnica uz rijeku Bednju.
- Uređenjem šetnice stvorena je za građane i posjetitelje sportsko rekreativna zona s informativno – interpretacijskim panoima na kojima je prikazana ludbreška povijest. Implementacijom ovog projekta obnovljena je i stvorena vrijedna turistička infrastruktura koja priča priču u kontinuitetu života na području grada Ludbrega i zato je ovaj projekt bio iznimno važan i vrijedan za naš grad – zaključio je gradonačelnik.
Tajana Pleše, ravnateljica Hrvatskog restauratorskog zavoda kazala je kako je zahvaljujući Ministarstvu kulture i medije i Vladi Republike Hrvatske uspješno stvoren imovinsko-pravni okvir kojim su se nastavila sustavna arheološka istraživanja najvećeg slobodnog prostora u užem centru grada Ludbrega, vrta Somođi.
Istraživanja financirana sredstvima Grada Ludbrega i Ministarstva kulture i medija trajala su od 2008. do 2011. godine nakon čega se počelo sa građevinskim konzervatorsko-restauratorskim radovima na samom nalazištu, a sama prezentacija sa cijelim promidžbenim dijelom trajala je sve do 2017. godine kada je počeo ovaj, danas uspješno završeni projekt.
- Ono što je nađeno je samo jedan mali dio 2000 godina stare povijesti današnjeg grada Ludbrega i ono što su istraživanja zasigurno potvrdila da se radilo vjerojatno o vili portik i peristil tipa s jednim malim kupalištem s karakterističnim obilježjima za Rimsko Carstvo. Uz minimalistički dizajn osmišljen je interpretacijsko-didaktički centar koji kroz kratke informacije popraćene zgodnim ilustracijama priča o povijesti grada Ludbrega, ne bi li se posjetitelji pomalo prisjetili, a i ponešto naučili, o cijeloj ludbreškoj povijesti – izjavila je Pleše dodavši kako ono što još nije istraženo ostavljaju mlađim generacijama.
Jedan je od partnera zadužen za promidžbu i vidljivost cijelog projekta bila je Turistička zajednica Grada Ludbrega, čija je direktorica Andreja Horvat istaknula da je u projekt uloženo iznimno mnogo vremena i truda.
- Bez odličnog tima koji je na ovome radio ništa ne bi bilo moguće. Uz sve ostale uobičajene promidžbene aktivnosti, izradili smo kompletnu marketinšku strategiju projekta i logotip, napravili web stranicu projekta, tri kratka filma koji su pratili projekt kroz faze. Tiskano je 3000 priručnika na dva jezika i 20 000 letaka, a uz promotivne materijale vezane uz autohtone proizvode kao što su rimsko vino, med, medena rakija, hren, češnjak, izrađen je i vizualni identitet i brand za Zanatski trg – pobrojila je Horvat neke od brojnih aktivnost.
Svoj je doprinos dala i Lokalna akcijska grupa Izvor koja je imala zadatak napraviti Zanatski trg, opremljen s četiri kućice u kojima će lokalni OPG-ovi, poduzetnici i udruge moći promovirati svoje vlastite proizvode, ali i proizvode koji su specifični za rimsko razdoblje.
- Na ovom će se trgu svi posjetitelji moći okušati u izradi suvenira kao što su kovanice, glinene posude, čaše, ali i nakita od gline. Taj će suvenir koji će sami napraviti moći i kupiti, a uz to će moći kupiti i već ranije napravljene suvenire – rekao je projektni menadžer u LAG-u Izvor Mirko Herenčić.
Zanatski bi trg trebao biti dodatni sadržaj Arheološkom parku, kako bi posjetitelji nakon što obiđu i park mogli produbiti svoje iskustvo i vidjeti kako se to nekad radilo, a trg će biti otvoren za sve koji žele promovirati svoje proizvode.
- Zamišljeno je da trg bude otvoren tijekom svih gradskih manifestacija s više posjetitelja, ali tko je god zainteresiran za izlaganje u bilo koje drugo vrijeme, moći će se javiti u Turističku zajednicu ili u LAG i bit će mu omogućeno izlaganje u zanatskim kućicama – poručio je Herenčić.
Projekt „Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega" bio je prvi veliki prijavljeni projekt koji je pretvorio Ludbreg u grad europskih projekata, a njegova je važnost neprocjenjiva jer se njime aktiviraju svi turistički i gospodarski potencijali, a Ludbreg prezentira kao bogato i poželjno mjesto.