Druga večer čitanja u sklopu projekta Marul je naše blago kojim učenici i učitelji OŠ "Vladimir Nazor" u Svetome Iliji obilježavaju Godinu Marka Marulića i Godinu čitanja, održana je u srijedu, 10. studenoga 2021. godine.
Učenici i učitelji okupili su se u školskoj dvorani te u nešto mirnijoj atmosferi započeli čitanje slikovnice Marul i Judita autorice Andrijane Grgičević.
Čitanje je bilo popraćeno i dvjema aktivnostima koje su učenicima otkrile dosad nepoznate informacije o Maruliću, ali i potaknule ih da razmisle tko su osobe iz njihova života koje imaju karakteristike poznatih biblijskih junakinja.
Na početku večeri ponovljene su informacije o Maruliću koje su naučili na prvome susretu, a zatim su se udobno smjestili i počeli s čitanjem.
Slikovnica Marul i Judita na prikladan i razumljiv način učenicima približava važnost i utjecaj Marka Marulića. I ona je, kao i izvorni ep, podijeljena u šest pjevanja. Na drugoj večeri čitanja pročitali su i raspravljali o prvim trima pjevanjima iz slikovnice.
Prvo pjevanje čitala je učiteljica Sunčana Lelkić, a knjižničarka Tatjana Slunjski njeno je čitanje upotpunila čitanjem strofa izvornoga epa.
Drugo je pjevanje čitala učiteljica Maja Priher. Nakon čitanja slijedio je kratak razgovor o pročitanome. Budući da se navedena pjevanja bave životom Marka Marulića i počecima pisanja Judite, nakon čitanja uslijedila je aktivnost koja je učenicima otkrila još jedan detalj o životu samoga Marulića.
Riječ je o slagalici na kojoj se nalazila fotografija kule na Voćnome trgu u Splitu. U toj je kuli Marulić nekoliko dana proveo kao zatvorenik. S druge strane slagalice nalazio se labirint koji je učenicima otkrio razlog Marulićeva boravka u zatvoru.
Uslijedilo je čitanje trećega pjevanja koje je čitala vjeroučiteljica Gordana Šimunec. U ovom su pjevanju upoznati s likovima te mjestom i vremenom radnje epa Judita.
Zadnji stihovi trećega pjevanja otkrivaju da će junak ove priče ipak biti junakinja pa je i učiteljica Gordana za učenike pripremila aktivnost o najpoznatijim biblijskim junakinjama.
Učenici su najprije rješavali premetaljku u kojoj su otkrivali imena deset biblijskih junakinja, a potom su se detaljnije upoznali s njih pet: Deborom, Magdalenom, Evom, Mirjam i Juditom.
Imena junakinja trebali su povezati s pričama o njihovome životu te slikama, odnosno fotografijama na kojima su prikazane.
Nakon uspješno odrađenoga zadatka osobine biblijskih junakinja povezivali su s osobinama sebi bliskih osoba te zaključili da svatko od njih ima svoju junakinju, odnosno junaka. Njihovi su junaci prijatelji i prijateljice, majke, bake i drugi članovi obitelji.
Istovremeno s odvijanjem prethodno opisane aktivnosti, dio se učenica s učiteljicom Dijanom Piskač povukao u svoje odaje. One će u čast Marulu i Juditi izraditi mural kojim ćemo zaokružiti obilježavanje Godine Marka Marulića.
Nastavak slijedi na trećoj večeri čitanja…