U Galeriji LUV-a u prostoru nekadašnjeg Mercatora, danas Konzuma, kod groblja, u subotu, 12 ožujka u 18 sati otvara se izložba intarzija Andrije Bračka.
Riječ je o vrlo cijenjenom umjetniku za koje Dražen Pavlović, predsjednik i voditelj Galerije LUV-a kaže:
- Andrija je vrsni majstor stolar, modelar, dizajner i umjetnik, koji čitav svoj životni i profesionalni vijek predano istražuje i s ljubavlju obrađuje drvo - taj topli, plemeniti, iskonski materijal širokog spektra primjene, ali i bogate simboličke vrijednosti u mnogim civilizacijskim kulturama. Stoga je i razumljivo da je njegov umjetnički izraz građen i definiran na tragu ponajboljih majstora intarzije i marketerije, kao uzornih vrijednosti kulturne ostavštine koju pratimo još od antike, kasne gotike, rane renesanse ili npr. rococoa, kada su intarzija, inkrustacija i marketerija itekako bile korištene u svrhu dekoracije interijera, namještaja i uporabnih predmeta.
U suvremenoj likovnoj umjetnosti, kao odrazu vremena visokih tehnologija i multimedije, vremena kojega živimo sa svim njegovim prednostima i sve češće uviđanim manama, gotovo da ne susrećemo likovno djelo izvedeno majstorskom tehnikom intarzije. Možda se razlog krije u nedostatku znanja zanata, u nedostatku strpljivosti, marnosti ili možda nedostatku primjenjivosti, odnosno potražnje .Zato je susret sa izložbom radova Andrije Bračka, za svakog istinskog štovatelja umjetnosti i estetike, posebno očaravajuće iskustvo.
Bračko za razliku od starih, ali i današnjih majstora marketerije ne „robuje“ dekoriranju predmeta, niti ga zanima kičenost unaprijed isplaniranom i konstruiranom geometrijskom ornamentikom, ne zanima ga niti mozaikalni koncept , a sve je to toliko bogato prisutno na dosad viđenoj i znanoj nam intarziji. Nadgradnja koju nam Bračko donosi istkana je opčinjenošću sadržajem teksture, vrijednostima urođene pigmentacije, te godovnim crtovljem na tanko-izrezanim listovima furnira, iz čvorovitih dijelova stabla ili korijena, europskih i egzotičnih nasada. Dijalogom percepcije i pareidolije, intuitivnog kreativnog djelovanja i vrhunskog zanatskog umijeća, Bračko tvori neovisnu – samostojeću sliku bogatu likovnim sadržajem, koja u konačnici itekako korenspodira sa suvremenim likovnim kretanjima. To posebno dolazi do izražaja u djelima s nešto manje prisutnim narativnim sadržajem, odnosno u djelima fokusiranim na izdvojene esencijalne vrijednosti spektakularnog likovnog sadržaja na materijalu, upisanog prirodom. Kako definicija motiva, uvijek izrasta na ideji iniciranoj pareidoličnim efektom, tako je i konačan ishod odraz atmosfere autorovih psiholoških stanja i propitivanja vlastitog bitka u odnosu na prirodu i društvo u kojem umjetnik djeluje.
Andrija Bračko je virtuoz umjetničkog zanata, a svojim autentičnim pristupom donosi svježinu u djelima visoke estetike i umjetničkog naboja, te kod promatrača uspješno otvara nove prostore u poimanju vizualnog bitka, tog bogatstva ljudske prirode, zaključuje Pavlović.