STEZANJE REMENA Prvi puta, nakon godine i pol dana, pala potrošnja

MGA | 7.11.2022. u 19:00h | Objavljeno u Aktualno

- Porasla je prodaja proizvoda na akciji i osnovnih prehrambenih proizvoda tzv. “socijalnih artikala” poput brašna, ulja, šećera. Također se bilježi veća potražnja proizvoda robnih marki koje predstavljaju dobar omjer cijene i kvalitete, ali su zakinuti brendovi, posebice proizvodi višeg cjenovnog ranga, koji nisu primarni - kažu u Savezu udruga malih trgovaca (SUMT) koji okuplja i 40-ak članova sjeverozapadne Hrvatske.

Inflacija je posljednjih mjeseci promijenila navike, ali i apetite potrošača. Na to ukazuju statistički podaci o padu prometa u maloprodaji, ali i pojedini lokalni trgovci koji kažu da “praktički posljednjih šest mjeseci nema organskog rasta prometa u trgovini”. Kupuje se manje, ali se ukupan promet vrti oko istih cifri kao ranije “jer je to manje - skuplje”. U svakom slučaju “potrošači opreznije biraju i više računa vode o kućnom budžetu”.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku u kolovozu je prvi puta zabilježen pad potrošnje u maloprodaji, nakon 18 uzastopnih mjeseci rasta. Krajem listopada objavljeni su i podaci za rujan koji pokazuju da je ukupan sezonski i kalendarski prilagođeni promet trgovaca na malo realno pao i na mjesečnoj (za 1,2%), ali i na godišnjoj razini (za 2,2%), te je cijelo treće tromjesječje zabilježilo pad potrošnje. Pritom je na mjesečnoj razini promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 0,9%, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 2,7%.

- Rasta kao rasta nema jer je inflacija visoka tako da je promet negdje veći, ali je prodaja robe smanjena jer za isti novac kupci danas mogu kupiti manje robe nego prije inflacije - kaže predsjednik Saveza udruga malih trgovaca (SUMT) Damir Aščić. Sjedište Saveza je u Čakovcu, a na sjeverozapadu Hrvatske okupljaju 40-ak malih trgovaca...

Više o ovoj temi možete pročitati u novom broju Varaždinskih vijesti...