Prema objavljenim uvjetima i kriterijima, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost ove će godine sufinancirati kupnju novih električnih vozila samo pravnim osobama; tvrtkama i obrtnicima, dok su se prošle godine na isti natječaj mogle javiti i fizičke osobe. Uvjeti i kriteriji natječaja objavljeni su još ljetos, a poziv, najavljen za sredinu rujna, do zaključenja ovog broja još nije objavljen. Mnogi upravo u takvom nekontinuiranom sustavu poticanja vide jedan od glavnih razloga zbog kojih Hrvatska ove godine bilježi slabu potražnju i prodaju novih električnih vozila, dok je 2024. godine prodaja bila porasla za oko 20 posto.
I dok električna vozila u Norveškoj čine 90% voznog parka, a u Njemačkoj, Francuskoj i Švedskoj također bilježe dvoznamenkaste udjele, u Hrvatskoj ona čine oko jedan posto tržišta. U prvih sedam mjeseci ove godine, prema podacima Promocije plus, u Hrvatskoj je registrirano tek 500-njak električnih vozila, što predstavlja pad od 55% u odnosu na 2024. godinu kad ih je prodano 1148. Provjerili smo kakva je situacija u autokućama na području Varaždina. Imaju li kupci interesa za kupnju električnih vozila i koje su najčešće nedoumice kod onih koji razmišljaju o toj opciji?