Poduzetnici govore o poslovnim rezultatima u prošloj godini i svojim očekivanjima za novu godinu

| 16.1.2022. u 09:00h | Objavljeno u Aktualno

Nakon 2021. godine, koja je donijela rast cijena energenata, sirovina i repromaterijala te teškoće u nabavnim lancima, u novoj se godini očekuje stabilizacija tržišta, ali nitko ne može predvidjeti što će se dalje događati s inflacijom. Unatoč mnogim neizvjesnostima, velike kompanije, koje djeluju na varaždinskom području, dobro su se snašle u datim okolnostima te su i u prošloj godini mnogi ostvarili rast prihoda, a u novoj godini očekuju još bolje rezultate i najavljuju nove investicije.

MARLEX, VARAŽDIN

Stabilizacija tržišta i novi salon u Beču

- Prema projekcijama, Marlex će 2021. godinu zaključiti s povećanjem od 9,5%, u odnosu na 2020. godinu, te bilježimo kontinuirani rast već niz godina. Ove dvije krizne godine obilježile su nedostatak repromaterijala, a zatim i neočekivana povećana potražnja za našim proizvodima uzrokovana, među ostalim, i povećanjem cijena repromaterijala pa tako i krajnjeg proizvoda. Vrijednost novca u banci je mrtvi kapital te se ljudi stoga okreću investiranju u nekretnine - ističe Alen Pomper, direktor prodaje i marketinga tvrtke Marlex te najavljuje daljnje investicije i otvaranje novog salona u Beču.

- U novoj godini većina naših dobavljača najavljuje stabiliziranje tržišta u domeni rokova isporuka i željenih količina robe. Pred nama je investicija, nabava nove automatizirane linije za proizvodnju stolarije što će povećati našu produktivnost za nekih 20 do 25 posto. Oporavak predviđamo i u svim drugim granama industrije tako da Hrvatsku čeka, vjerujemo, vrlo dobra godina. Inflaciju je teško planirati, no vjerujemo da će biti u granicama koje neće bitno utjecati na poslovanje. Najave naših strateških kupaca za prvi kvartal su vrlo dobre. Potpisani su ugovori za dosta velikih projekata tako da su proizvodni kapaciteti rezervirani već sada i to do kraja veljače. Projekcije za ovu godinu su i dalje pozitivne, dakle planiramo za ovu godinu povećanje prometa između 10 i 15 posto.

PRESS GLASS, JALŽABET

Prijetnje pretvorili u prilike, a najave kupaca odlične

- Prošla je godina za Press Glass najuspješnija godina od osnutka. U 2020. imali smo mali pad prihoda prvenstveno zbog zatvaranja u travnju i svibnju, a u 2021. godini ostvarili smo rast prihoda u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu od 21%. Tolikom rastu djelomično je pridonio i rast cijena u ovoj godini jer rast proizvedenih količina iznosi 16% u odnosu na 2019. godinu, što je i dalje značajno. Najznačajniji pozitivan utjecaj na rast prihoda je imala povećana potražnja u građevinskom sektoru kojeg recesija praktički nije ni dotaknula dok su najveći izazovi bili stalni rast cijena sirovina i energenata te manjak pojedinih sirovina. Ipak probleme sa sirovinama pretvorili smo iz prijetnje u priliku jer kao velikom proizvođaču, veliki su nam dobavljači puno lakše izlazili u susret nego malim - prenosi nam Igor Vlahović, predsjednik Uprave Press Glassa.

- U 2022. godini planiramo daljnji rast prihoda. Rast cijena sirovina i energenata, nažalost, morat ćemo kompenzirati rastom cijena svojih gotovih proizvoda, ali planiramo i rast proizvedenih količina. Najave naših kupaca za prva dva kvartala su odlične, a druga polovica godine u našoj branši u pogledu potražnje nije nikad bila problem. Naravno da pažljivo pratimo zbivanja na tržištu energenata i sirovina i te rizike pokušavamo svesti na što manju mjeru pomnim planiranjem i dugoročnim ugovaranjem. Također, planiramo investirati oko 1,2 mil. eura u strojeve i opremu kojima ćemo nastaviti ispunjavati zahtjeve naših kupaca te olakšati rad u tvornici. Nastavit ćemo i sa zapošljavanjima jer u vrhuncu sezone očekujemo potražnju koju nećemo moći pokriti trenutnim brojem zaposlenih.

HANJES, TRNOVEC

Stabilan partner kupcima i daljnji rast prometa

- Prošla je godina donijela nove izazove u vidu teže dobavljivosti i veće cijene sirovina i energenata, no tržište se lagano oporavlja. Kompanija Hanjes spremno odgovara na postavljene izazove te ni u jednom trenutku nije imala prekid poslovanja u vrijeme pandemije te i dalje ostvaruje kontinuirani rast. Sukladno tome, prihodi su 2021. godine bili veći za oko 30% u odnosu na 2019. godinu. Najveći izazov predstavljaju nedostatak kvalificirane radne snage i cijene materijala, a pozitivne strane su da je kompanija Hanjes i u vrijeme pandemije prepoznata kao stabilan i pouzdan partner od strane kupaca - kaže prokurist tvrtke i voditelj opskrbe Josip Kapus.

- Sljedeće godine očekujemo lagani oporavak gospodarstva i stabilizaciju cijena sirovina i energenata, koje su u našem sektoru značajno rasle u odnosu na vrijeme prije pandemije, a sukladno tome su nam i troškovi značajno porasli. Potražnja za našim proizvodima je sve veća zbog kvalitete samih proizvoda i pouzdanosti isporuke. U ovoj godini očekujemo daljnji rast od minimalno 20% te planiramo nove investicije u smislu izgradnje nove proizvodne hale, nabave najmodernijih strojeva i nova zapošljavanja - kažu u Hanjesu ističući da kompanija posluje unutar eurozone tako da i skori ulazak Hrvatske u eurozonu može samo pozitivno utjecati na njihovo poslovanje.

OPREMA, LUDBREG

Rast prihoda u novoj godini i što skoriji ulazak u eurozonu

- Poslovna godina 2021. može se okaraktizirati kao godina početka oporavka. Do početka ljeta promet je bio kao i u 2020. godini.Tek u svibnju kreću jače narudžbe tako da godinu završavamo s rastom od oko 11% u odnosu na 2020. godinu, ali još uvijek oko 10% ispod rekordne 2019. godine. Najveći problemi su sada u poremećaju opskrbnih lanaca.Vidi se i jaki trend povratka proizvodnje iz Kine u Europu - navodi član Uprave ludbreške tvrtke Tomislav Cvetko.

- Plan za ovu godinu veći je za 15% u odnosu na realizaciju 2019. godinte, a to predstavlja rast od 25% prema prošloj godini. Predviđanja temeljimo na rastu postojećeg tržišta i novih ugovora. Dio rasta je i u rastu cijena naših proizvoda. Problem sirovina i komponenata pokušavamo riješiti ranim narudžbama i ugovorenim dužim rokovima isporuka kupcima - najavljuju u Opremi koja djeluje od 1990. godine i izvozno je orijentirana tako da već praktički rade kao da su u eurozoni.

- Izvozimo gotovo 95% proizvodnje i ovih trideset godina trpimo devastaciju tvrtke kroz krivu monetarnu politiku koja je snažno utjecala i na ukupno gospodarsko stanje u Hrvatskoj. Možemo reći da je naša tvrtka u ovih trideset godina izgubila više desetaka mil. eura zbog krivog tečaja.To se lijepo vidi i u rastu uvozničkih tvrtki i velikom trgovačkom deficitu. Sad je prekasno za bilo kakve promjene, osim da što prije uđemo u eurozonu - ističe Cvetko.