Zbog usklađivanja katastarskih podataka i stanja u prostoru u naseljima Varaždin i Hrašćica mijenjat će se nazivi pojedinih ulica zbog čega će stanovnici tih ulica morati mijenjati osobne iskaznice.
Riječ je o 56 ulica te se procjenjuje da će promjene obuhvatiti oko 3.000 građana navedenih naselja, od čega se veliki dio odnosi na stanovnike kvarta Grabanice.
Kako je objasnio gradonačelnik Ivan Čehok na današnjem kolegiju gradonačelnika, troškove izdavanja novih iskaznica snosit će Grad, a s Policijskom upravom bi se dogovorilo otvaranje posebnog šaltera za tu namjenu te će građani imati godinu dana rok za podizanje nove osobne iskaznice.
Na kolegiju je istaknuto kako je projekt usklađivanja katastra jedan od najvažnijih projekata u novijoj povijesti Grada, ali i cijele zemlje, te cijeli postupak traje već desetak godina.
- U tijeku je završetak projekta sređivanja i usklađivanja zemljišnih knjiga i katastra. Nakon 50 godina imat ćemo potpuno točne podatke koji će biti dostupni u digitalnom obliku. Svako će u svijetu moći vidjeti točno stanje, imamo ih i sada na internetu ali nema točnih, preciznih podataka. U sklopu toga sve će čestice morati biti uvedene u adresni sustav, ne samo nekretnine nego i sve čestice. Budući da to sada nije moguće u Varaždinu, jer je naš adresni sustav u potpunom kaosu, Katastarski ured je predložio da se uvede novi adresni sustav u Gradu Varaždinu tako da se točno zna koja čestica pripada kojoj ulici, a to nije moguće napraviti bez promjena nekih ulica ili imenovanja novih. Svi troškovi koji bi nastali uslijed promjena snosit će Grad – rekao je gradonačelnik naglašavajući da se imena ulica neće mijenjati zbog nikakvih političkih razloga te je nabrojao imena umjetnika, kulturnjaka i drugih zaslužnih Varaždinaca koji će sada dobiti svoje ulice.
U skladu s najavljenim izmjenama donesen je Nacrt odluke o imenovanju i protezanju pojedinih ulica, trgova i javnih površina u naseljima Varaždin i Hrašćica. Nacrt odluke prvo ide na javno savjetovanje, a potom bi se Odluka trebala donijeti na jednoj od sljedećih sjednica Gradskog vijeća.
Pomoćnik gradskog pročelnika za komunalne poslove Marijan Bakulić najavio je da će promjene obuhvatiti oko 30 posto ulica.
- Riječ je o 56 ulica, što s novim imenima ili novim protezanjima. To je poslije '91. godine najveći obuhvat. Tijekom javnog savjetovanja svi zainteresirani građani moći će na internetskim stranicama Grada vidjeti Nacrt odluke i dati primjedbu – rekao je Bakulić uz napomenu da će se prihvaćati opravdane primjedbe vezano uz tehničke elemente tj. opise, kućni broj i čestice, ali da se ne mogu uvažiti primjedbe vezano uz nazive ulica ističući da su predložena imena donesena u suradnji s udrugama i relevantnim institucijama Grada Varaždina.
Na kolegiju je sudjelovao i Zvonimir Kopjar iz Područnog ureda za katastar Varaždin koji je rekao da se procjenjuje da će promjene obuhvatiti oko 3.000 građana. Troškovi izrade njihovih novih osobnih iskaznica iznosit će 270.000 kuna plus troškovi izrade novih tabli s nazivima ulica od 50.000 kuna, a te će troškove snositi Grad.
- Svjesni smo da će promjene izazvati poteškoće građanima jer su već navikli na postojeće nazive ulica ali bez ovih promjena nećemo moći u digitalnom obliku davati točne adresne podatke – napominje gradonačelnik.
U Gradu ističu da će promjena osobnih iskaznica biti jedina obveza građana tijekom ovog projekta dok će komunalne tvrtke dobiti njihove nove ažurirane adrese tako da ih građani neće morati sami obilaziti, niti će morati mijenjati putovnice, zdravstvene iskaznice ili neke druge dokumente.