U anketi koju je proveo tim prometnih stručnjaka Sveučilišta Sjever čak 73 % ispitanika s područja Varaždinske županije izjasnilo se da bi koristili javni prijevoz kad bi on bio kvalitetan, a to znači, redovite polaske, mogućnost presjedanja na druge linije i povoljne karte. Od toga broja, njih 19 % odgovorilo je da bi u tom slučaju isključivo koristili javni prijevoz, a dodatnih 37 % koristili bi ga gotovo uvijek, a automobil tek rijetko. Ovi rezultati pokazuju da na području Varaždinske županije postoji velik interes za lokalnim javnim prijevozom, kakav postoji u razvijenim zapadnim zemljama.
Kvalitetan javni prijevoz jedna je od glavnih pretpostavki ekonomskog i demografskog razvoja, ističe Ante Klečina, predavač s Odjela za logistiku i održivu mobilnost Sveučilišta Sjever koji je nedavno prezentirao idejno rješenje nove integrirane mreže županijskih autobusnih linija. Prometnu studiju naručila je Varaždinska županija, a rješenja su prezentirana na nedavnoj sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.
- Temelji postojećeg sustava županijskog linijskog prijevoza putnika postavljeni su prije 50-ak godina. Taj je sustav postupno nadograđivan do prije 20-ak godina, a tada započinje njegova kontrakcija, odnosno postupno smanjivanje broja linija i broja polazaka na pojedinim linijama. Mreža linija formirala se po principu tzv. komutacijskog voznog reda. Taj fenomen nije vezan samo za Varaždinsku županiju, već je zabilježen i u drugim županijama, a prisutan je i u drugim zemljama koje ne razvijaju javni prijevoz na adekvatan način. U takvom sustavu mnoga okolna mjesta žele imati “svoju” liniju do nekog urbanog važnog centra u regiji. Tako se postupno uvodi veliki broj linija, a svaka od njih povezuje tek nekoliko naselja s centrom. Istodobno se uz uobičajenu zabludu da ljudi javnim prijevozom žele putovati samo u vremenima najvećeg prometnog opterećenja (u tzv. prometnim špicama) kreiraju vozni redovi koji imaju polaske svega nekoliko puta dnevno, obično jedan ili nekoliko polazaka rano ujutro i jedan do nekoliko polazaka kroz poslijepodne. Ostali dijelovi dana ostaju nepokriveni - opisuje Klečina situaciju koja trenutačno postoji u županijskom autobusnom prijevozu dodajući da postojeći vozni redovi ne pružaju ni dobre mogućnosti presjedanja i nastavak putovanju u nekom drugom smjeru. Budući da ne gravitiraju svi samo u centar neke regije, te da imaju potrebe putovanja tijekom čitavog dana, opisane mreže postaju neatraktivne za putovanja i korisnici ih napuštaju.