Dok su u Gradu Varaždinu zadovoljni što je odlukom DKOM-a omogućen početak projektiranja podvožnjaka Wissertova-Supilova, koji bi trebao pridonijeti boljoj protočnosti prometa u istočnom dijelu grada, sasvim suprotno raspoloženje vlada među dijelom stanovnika spomenutih ulica koji su se okupili oko građanske inicijative “NE Podvožnjaku Wissertova-Supilova”. Nedavno su uputili pismo gradskim vijećnicima i medijima u kojem ukazuju da su gradskim vlastima još početkom prosinca prošle godine predali dopis kojim su zatražili sastanak s gradonačelnik i prezentaciju najavljenog podvožnjaka široj javnosti, osobito stanovnicima “istočno od pruge”.
Što kaže GUP
Prvenstveno upozoravaju da podvožnjaka Wissertova-Supilova nema u Generalnom urbanističkom planu Varaždina i da nije napravljena stručna prometna studija koja bi procijenila koliki će točno promet biti u Wissertovoj i Supilovoj nakon izgradnje podvožnjaka. Iako je gradonačelnik Neven Bosilj na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća istaknuo da “tu neće prolaziti kamioni” stanari se pitaju zašto je onda predviđena dubina podvožnjaka od 4,5 metra “što je dostatno za kamionski i autobusni promet, a ne samo za osobna i manja dostavna vozila”.
Smatraju da će se podvožnjakom napraviti daleko veći problem od Kućanske rampe i da će desetak kuća na početku Wissertove ostati bez prilaza ulici, pa se pitaju kako će si ti ljudi organizirati svakodnevni život. Tvrde i kako će biti nužno rušenje nekadašnje “ložione”, koja je zaštićeno kulturno dobro.
Jedino moguće rješenje
Glavni projektant podvožnjaka "Wissertova-Supilova", direktor tvrtke ViaPlan, Igor Mrak odgovarajući na pritužbe stanara Wissertove napominje da se posljednjih dvadesetak godina govorilo o nekoliko rješenja Kućanske rampe, ali niti jedno nije realizirano. Naglašava da je idejno rješenje aktualnog podvožnjaka od kraja 2021. godine predstavljeno u gotovo svim lokalnim medijima, a što se tiče pritužbe da nisu napravljene studije utjecaja na okoliš, kaže da je nadležno ministarstvo tijekom postupka koje prethodi izdavanju lokacijske dozvole, zaključilo da takva studija nije potrebna jer je riječ o zahvatu u urbaniziranom području te izvan područja ekološke mreže. Također, kaže, ne stoji ni prigovor da podvožnjak nije usklađen s GUP-om te da "struka nije predvidjela pothodnik".
- U GUP-u stoji da se lokacija denivaliranog prolaza mora prilagoditi prostornim mogućnostima, a Wissertova je jedina ulica u istočnom dijelu grada s ukupnom širinom od 20 metara, dok se s druge strane Supilova ulica na tome mjestu može proširiti u prostor kolodvora jer su na tom dijelu kolosijeci zapušteni - pojašnjava Mrak zašto je odabrana upravo ta lokaciju za podvožnjak ispod pruge dodajući da je prema planovima HŽ-a zgrada "ložione" već desetljećima predviđena za uklanjanje te da nije upisana u registar kulturnih dobara RH.
Spominje i kako su se prilikom dosadašnje prometne i infrastrukturne analize istočnog dijela grada kao sabirne ulice u obzir uzimale tri ulice. To su Ulica Vilka Novaka, Miškinina i Wissertova te se ova posljednja "nametnula kao jedino moguće rješenje za izlaznu rampu podvožnjaka" te da je "sasvim logično da se predviđenim zahvatom sabirna ulica istočnog dijela grada veže na Supilovu kao glavnu ulicu gradskog prstena"...
Više pročitajte u novom broju Varaždinca...