- Građevinska čestica za buduću izgradnju VTC-a formirana je 2001. godine od kada je u vlasništvu Stanoinga, a 2003. godine je dobila građevinsku dozvolu. Prema Zakonu o cestama, ta čestica nije cesta, a ni u GUP-u (Generalnom urbanističkom planu Grada Varaždina ) iz 2007. godine na toj čestici nije ucrtana cesta. Žao mi je što još 2001. godine, kada je mimo svih zakona i pravila formirana ta nakaradna čestica, ali niti kasnije, nikad ni jedan stanar iz oštećenih zgrada nije uputio niti jedan prigovor ni žalbu prema katastru, gruntovnici ili sudu kojim bi zaustavili, osporili ili usporili ovo svojevrsno institucionalno nasilje nad interesom građana u zgradama koje su dodirivale ovu nakaradnu česticu. Nažalost, danas je navedena čestica pravno i formalno zgrada VTC-a koja je mješovite uporabe s pripadajućim dvorištem i parkiralištem - oglasio je varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj vezano uz aktualnu problematiku vezanu uz zgradu VTC-a u Varaždinu.
- Prekrajanje prostornih planova, nakon skupa izgiranih stanara, ići će i na sud
Navodi kako je sadašnji vlasnik zgrade VTC-a, nastale na ovoj nakaradnoj čestici, Marlex Pro d.o.o. to postao kroz kupnju potraživanja u ovršnom postupku nad tvrtkom Stanoing.
- I ono sada najvažnije za sve stanare: vlasnik VTC-a (ma tko god on bio danas, sutra ili za 5 ili 10 godina) ne može zatvoriti taj prostor oko zgrade VTC-a i tako onemogućiti pristup okolnim zgradama. On to ne može (i ne smije) kako iz pravnih tako i iz sigurnosnih razloga (pristup vozilima žurnih službi, vatrogasaca, hitne pomoći...). U slučaju da vlasnik pokuša onemogućiti stanarima prilaz i pravo prolaza, stanari bi trebali angažirati pravnu pomoć i na taj način spriječiti pravno nasilje. U tom mogućem pravnom sporu, grad će stanarima pružiti pravnu savjetodavnu podršku. Nepobitna je činjenica da su stanari stekli pravo služnosti, prolaza i provoza te uz to mora postojati zemljište nužno za redovitu uporabu stambene građevine. Prijedlog koji zagovara vlasnik VTC-a, a kojeg podupiru neki od stanara uz političku podršku HDZ-a, je protivan interesima grada i njegovih građana. Prema tom Marlex-HDZ-ovom prijedlogu, Grad Varaždin bi trebao za nemale javne novce kupiti novonastalu česticu koja bi nastala novom parcelacijom koju predlaže Marlex i koja bi predstavljala cestu. Ovom predlaganom kupovinom ništa se ne bi riješilo za stanare susjednih zgrada. Ovakvim bi se HDZ-ovskim rješenjem Marlex lijepo naplatio za dio parcele koji im ne treba (prema procjeni druge strane trebao platiti za kupnju tog zemljišta 1.882.540,96 eura, znatno više od iznosa koji je sadašnji vlasnik VTC-a platio za cijelu zgradu i ovu nakaradnu parcelu). I ne samo da bi se Marlex lijepo naplatio iz gradske blagajne, već bi i obveze održavanja i čišćenja te čestice prebacio na gradska sredstva - ističe varaždinski gradonačelnik te se pita što bi ovakvo predlagano Marlex-HDZ-ovo rješenje donijelo stanarima?
- Ništa, jer bi sva parkirna mjesta ostala u vlasništvu Marlexa koji ih može prodavati i iznajmljivati te ostvarivati prihode. Međutim, Marlex bi to mogao, pravno gledajući, raditi već sada i bez da mu Grad još povrh toga pokloni 1.882.540,96 milijuna eura. Pojednostavljeno rečeno ova Marlex-HDZ akcija se svodi na prostu formulu: trošak vama (Gradu), zarada nama (Marlexu). Ovakav neodrživ prijedlog rješenja ne mogu i ne želim prihvatiti niti kao čovjek, niti kao izabrani gradonačelnik Varaždina, grada kojeg toliko volim i s kojim se ponosim. Ovakav moj odnos prema nerazumnim zahtjevima Marlexa, čije interese žestoko brani lokalni HDZ i nekolicina stanara, izraz je odgovornosti prema javnom novcu i prema općem interesu. Takav odgovoran i transparentan odnos i politika čistih ruku, priskrbili su mi i povjerenje sugrađanki i sugrađana, najprije na redovnim izborima za gradonačelnika prije tri godine, a onda i u izvanrednim izborima za Gradsko vijeće prije godinu dana. Takvo povjerenje obvezuje - zaključio je varaždinski gradonačelnik Bosilj.