Prekrajanje prostornih planova, nakon skupa izgiranih stanara, ići će i na sud Foto: Ilustracija/Arhiva VV

Prekrajanje prostornih planova, nakon skupa izgiranih stanara, ići će i na sud

Ivica Kruhoberec | 1.4.2024. u 16:00h | Objavljeno u Aktualno

Tvrditi da stanari zgrada oko VTC-a nemaju nikakve probleme, odnosno da oni nisu briga Grada Varaždina, mogao bi reći neupućeni čelnik bilo kojeg grada, ali ne i gradonačelnik Varaždina. Naime, gradska tijela su itekako znala za odluke koje su dovele do današnje, nezavidne situacije, a i na više mu je sastanaka ukazivano na nedostatak parkirališnih mjesta i nemogućnost pristupa ulazima po javnoj površini, u što se gradonačelnik i osobno uvjerio na licu mjesta, ali nakon toga su stizala samo obećanja od kojih na kraju nema ništa.

Od empatije nema koristi

Tvrde to Slobodan Mikić i Zdravko Vuković, predstavnici stanara zgrade 48 i 50 u Supilovoj ulici, koji zajedno sa stanarima zgrada uz poslovni objekt Euroherca u Zagrebačkoj, muku muče gdje i kako ostavljati vozila, posebice nakon što je Marlex Invest, novi vlasnik VTC-a, najviše zgrade u Varaždinu, odlučio urediti i prodati sva parkirališta na svojoj parceli. To za stanare i ne bi bio problem da se njegova parcela ne prostire skoro po cijelom “dvorištu”, odnosno unutrašnjosti zgrada na raskrižju Zagrebačke i Supilove ulice u Varaždinu.

- O našim problemima bilo je možda desetak sastanak s predstavnicima Grada na čije početke gradonačelnik u pravilu nije dolazio, a nije ni ostajao cijelo vrijeme, već bi povremeno izlazio i otišao prije kraja. Šteta, budući da smo na njima ukazivali na dobro poznatu činjenicu kako stanari naših zgrada nemaju dovoljno parkirnih mjesta, a oni koji ih i imaju, ne mogu do njih po javnoj cesti ili površini, već samo privatnoj, koja se već jednom zatvorila i može se opet. Za gradonačelnika, međutim, to danas nije problem, a posebno ne pravnike koje bespogovorno sluša, dok se istovremeno kupuju zemljišta na drugim lokacijama iz čisto špekulativnih razloga, vele predstavnici stanara, dodajući da od empatije nemaju koristi, već trebaju rješenja.

Štoviše, kako dodaje predstavnik zgrade 50A Miroslav Korenika, umjesto da ih bude više, parkirnih mjesta je iz dan u dan manje jer se spremnici za otpad postavljaju upravo na parkirališta.

plan_vtc.jpg

- Naravno, glavni razlog što nemamo parkirališta i što se moramo voziti po tuđem leži u odlukama koje nemaju veze sa sadašnjom gradskom vlasti, već državnim tijelima, koja su pogodovala Stanoingu, investitoru u naše zgrade i VTC. Prekrajale se čestice i planovi kako mu je to odgovaralo, ne mareći za stanare i propise. Tako se prostor predviđen za unutarnje parkiralište dao za VTC pa poslovni prostori u okolnim zgradama nikada nisu dobili uporabnu dozvolu jer nemaju potreban broj parkirnih mjesta, upozoravaju predstavnici zgrada.

Skup stanara u četvrtak

Kako naglašavaju, gradonačelnik je izabran da rješava probleme, a ne do od njih okreće glavu ili čak tvrdi da ne postoje.

-Tim više što su gradske službe ne samo dobro upoznate sa spornim radnjama, nego u njima sudjelovale. U suglasnosti, koju je Grad Varaždina dao za građevinsku dozvolu za zgrade u Supilovoj iz 1998., traži se da se do njih dolazi iz Kozarčeve, kao i da će imati parkiralište. Međutim, danas se uz naše zgrade ne može ni parkirati niti doći iz Kozarčeve, osim po privatnoj parceli nakaradnog oblika, koja je nastala oko 2004. godine spajanjem više manjih čestica samo kako bi se mogao izgraditi zgrada VTC-a, koja je dobila građevinsku dozvolu 2005. godine, ukazuju predstavnici stanarate napominju da je sve te dozvole potpisivao Stanko Vitez, pomoćnik u Uredu za prostorno uređenje, stambeno-komunalne poslove, graditeljstvo i zaštitu okoliša Ureda državne uprave u Varaždinskoj županiji, protiv kojeg je USKOK podigao optužnicu upravo, tvrdeći da je pogodovao Stanoingu.

Sve to ne bi bilo moguće svih tih godina, kada je Stanoing gradio zgrade, kako naglašavaju, g da se radski prostorni planovi nisu mijenjali i prilagođavali željama investitora, umjesto da se gradilo sukladno važećim dokumentima i prostornim planovima.

-U Varaždinu se izlazilo u susret investitoru, i to zahvaljujući i državnim i gradskim tijelima. U prvotnom GUP-u, primjerice, lijepo se vidi javni pristup i veliko parkiralište iza naših zgrada i drveće, što je nestalo 2007. nakon izmjena planova zbog VTC-a. Jesu li za to odgovorni vlasnici stanova ili državna tijela i Grad, pita Mikić.

Odgovor će dati, kako dodaju predstavnici stanara, izgledan upravni spora o kojem će više biti riječi na skupu stanara sazvanom za ovaj četvrtak s početkom u 18 sati u prostoru Croatia nekretnina, a na koji su pozvani i predstavnici Grada te vlasnika VTC-a.

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Označeno u