Koji su glavni razlozi prometnih gužvi u Varaždinu; jesu li privremeni ili dugoročni te postoje li rješenja?

| 2.12.2024. u 19:00h | Objavljeno u Aktualno

- Ovo što imamo danas je posljedica dugogodišnjeg zanemarivanja svih drugih oblika prijevoza, s isključivom orijentacijom na cestovni promet koji je došao do te razine da više nije protočan. Ulaže se u cestovni promet, a imamo vrlo lošu pješačko-biciklističku i željezničku infrastrukturu, kao i slab javni prijevoz. Rješenje je ulaganje u javni prijevoz, i kad bi se time automobilski promet u gradu smanjio za 10 do 20 posto, to bi već bio dobar rezultat - kaže Klečina.

Prometne gužve u Varaždinu već su neko vrijeme među glavnim temama u gradu, a kako se približavaju lokalni izbori, postale su i jedan od aduta kojima oporba "udara" na aktualne SDP-ove vlastodršce u Gradu Varaždinu. "Zašto se ulice uređuju po deset mjeseci? Bosilj i Marković nesposobni su organizirati i voditi projekte", neke su od primjedbi koje su se mogle čuti na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, a uputio ih je bivši gradonačelnik i gradski vijećnik Ivan Čehok. No, i HNS je nedavno uputio priopćenje u kojem aktualnu vlast kritiziraju zbog gužvi u prometu, a tog se gradskog problema uoči spomenute sjednice dotaknuo i župan Anđelko Stričak.

Na takve primjedbe gradonačelnik Neven Bosilj uglavnom odgovara da su se u njihovu mandatu ulice počele uređivati prema drugačijem modelu od dosadašnjeg, a to zahtjeva i više vremena jer se rade sveobuhvatni zahvati. Umjesto površnog krpanja rupa, kako ističu u Gradu, sad se radi kompletna izmjena infrastrukture, od vodovoda i kanalizacije do plinskih i električnih instalacija, ovisno o stanju u pojedinim ulicama koje se renoviraju. Ove je godine najviše prometnih gužvi bilo u sjeverozapadnom dijelu grada, prema groblju, gdje je usmjeravan promet zbog dugotrajnih radova u Vrazovoj ulici, ali bi i tome trebao doći kraj ovog tjedna, kako je najavljeno.

Drugi veliki prometni čep je istočna obilaznica gdje se najviše gužve stvara tijekom jutarnje i popodnevne špice, kad ljudi dolaze i odlaze s posla. Osim od rotora kod Bauhausa pa sve do sjevernog rotora kod NTL-a, gužve su u tom dijelu grada česte i na nadvožnjaku u Gospodarskoj ulici, prema ulazu u grad. Kao rješenje za taj dio grada spominje se izgradnja još jednog rotora na raskrižju Gospodarske i Zagrebačke ulice, ali se ti radovi još čekaju. Također se planira proširenje istočne obilaznice, a za taj su projekt zadužene Hrvatske ceste (HC). Na naš upit odgovaraju da je dosad izrađeno idejno rješenje i elaborat zaštite okoliša te je ishođeno rješenje da nije potrebna procjena utjecaja na okoliš.

Više o ovoj temi možete pročitati u novom broju Varaždinskih vijesti.