U Varaždinu je u četvrtak 26. siječnja održan 5. Business Cafe Sjeverna Hrvatska. Tema eventa bila je "Izvan okvira", a gosti govornici uspješni lokalni poduzetnici.
Iz tvrtke Marker gostovao je Ivica Kruhek, koji za sebe kaže da je odmalena znao da će jednog dana biti poduzetnik, pa je prije nešto više od pet godina s nekoliko prijatelja odmah krenuo u poduzetničke vode. Bave se digitalnim marketingom, a specijalizirali su se za web shopove. Njihova deviza bila je istaknuti se po kvaliteti, biti drugačiji i uvijek klijentu ponuditi više nego što očekuje te biti proaktivan u svom radu. Iako neki niti ne razumiju što oni zapravo rade, blog koji profesionalno pišu na temu online prodaje i digitalnog marketinga pomogao im je da se pozicioniraju kao stručnjaci u tom području te su često gosti brojnih konferencija.
Druga gošća bila je Snježana Mikulčić Jakopović iz Opg Jakopović, poznatijeg pod nazivom "Kuća magične trave". Ispričala je svoj primjer poduzetničke priče te kako se od uzgoja matičnjaka može napraviti unosan proizvodnje eko kozmetike.
- Svima koji misle da će preko noći zaraditi velike novce na preradi matičnjaka savjetovala bi da niti ne kreću ili da probaju za početak posaditi 100 biljaka i baviti se s njima - kazala je okupljenima.
Kako su oni uspjeli? Uz puno rada, odricanja, strpljenja, edukacije i kontinuiranog investiranja u opremu i razvoj novih proizvoda danas se mogu pohvaliti sa 50-tak vlastitih proizvoda, 60 prodajnih mjesta u Hrvatskoj te nekoliko europskih zemalja gdje se njihovi proizvodi plasiraju. Iako je dokumentacija zahtjevna, strogo se drže svih procedura i pravila za proizvodnju eko kozmetike i po tome se ističu pred konkurencijom. Nije uvijek lako, no entuzijazam i ljubav prema poslu te užitak kreiranja novih proizvoda zasigurno su odigrali veliku ulogu u razvoju "Kuće magične trave".
Treći gost bio je Krešimir Androlić, vlasnik i direktor tvrtke Atinel, koja ovih dana slavi 10 godina od svog osnutka. Tvrtka se bavi industrijskom automatikom, a prvenstveno radi na inozemnim projektima za poznate auto industrije kao što su Audi, BMW, Mercedes i druge. Iako se manji dio prihoda ostvaruje na domaćem tržištu veseli činjenica da se povećava količina poslova u tuzemstvu, pa su tako prošle godine radili za nekoliko domaćih tvrtki u prehrambenoj, metalskoj industriji…
Prema nedavno objavljenim podacima hrvatska industrija trenutno koristi cca 175 robota u svojim pogonima, a nedostaje još 1.800 robota da bi se pogoni modernizirali i unaprijedili. Činjenica da je tvrtka Atinel upravo ovih dana dogovorila posao u sklopu kojeg će pustiti u rad 120 robota samo u jednoj proizvodnoj liniji za klijenta u Austriji govori u prilog tome da su hrvatske tvrtke i inženjeri cijenjeni u inozemstvu i mogu se etablirati na vanjskom tržištu. Na pitanje kako zadržati visokokvalificiranu radnu snagu u Hrvatskoj smatra da nije problem što mladi odlaze već je problem što se ne vraćaju. I on je na početku svoje karijere otišao u inozemstvo stekao nova znanja i iskustvo, a nakon manje od 5 godina rada u inozemstvu vratio se i ovdje otvorio tvrtku jer želi živjeti u Varaždinu.
Svi gosti inspirirali su sudionike svojim pričama, a iako ponekad treba zrno sreće zajednička poruka bila bi, biti uporan, imati čvrstu viziju, imati stav, ne zaduživati se, ne svaštariti, fokusirati se na ono u čemu smo najbolji te inzistirati na kvaliteti svoje usluge i/ili proizvoda. S vremenom to tržište prepozna i vrlo brzo se događa da imate sve više posla.
Oduševljeni temama i gostima, sudionici su spremno krenuli u umrežavanje i međusobno upoznavanje.
Po licenci Business Cafe Sjeverna Hrvatska event je organizirala Androlić konzalting, tvrtka za poslovno savjetovanje i izradu EU projekata, a vodila Kristina Androlić.