Izborna šutnja i na Facebooku, Instagramu, Googleu, You Tubeu, X-u, TikToku...

vv | 28.12.2024. u 07:31h | Objavljeno u Aktualno

Budući da su sutra predsjednički izbori, danas je izborna šutnja. Državno izborno povjerenstvo tim je povodom objavilo priopćenje u kojem pojašnjava što to sve znači.

Tako je zabranjena svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua kandidata za predsjednika Republike
Hrvatske, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu od 28. prosinca 2024. od 00,00 sati do 29. prosinca 2024. do 19,00 sati, a u kojem vremenu traje izborna šutnja.

Državno izborno povjerenstvo Republike Hrvatske pozvalo je kandidate za predsjednika Republike Hrvatske, predlagatelje kandidata te
druge fizičke i pravne osobe da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od:

- iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata,
- objavljivanja promidžbenih poruka i fotografija u medijima
- postavljanja novih promidžbenih plakata ili letaka,
- pozivanja na glasovanje za pojedine kandidate,
- upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima,
- postavljanja novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, kao što su Facebook, Instagram, Google, You Tube, X, TikTok i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža,
- kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promidžbu.

Državno izborno povjerenstvo pozvalo je medije i medijske nakladnike da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela, prenošenja eventualnih konferencija za medije, javnih događaja ili obraćanja javnosti kandidata, bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi.
Također, pozivaju se mediji i medijski nakladnici da uklone iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni linkovi - oglasi („banneri“) na portalima koji vode na mrežne stranice izbornih sudionika.