U Krapini je jučer održan sastanak triju župana - župana Krapinsko-zagorske županije Željka Kolara, župana Međimurske županije Matije Posavca i župana Varaždinske županije Radimira Čačića - na kojem se razgovaralo o zajedničkim projektima vezanim za prometnu infrastrukturu, razvoj gospodarstva, obrazovanje te zajedničko gospodarenje otpadom.
- Razgovarali smo o projektu „Sjever Hrvatske”. Naime, Vlada RH je napravila projekt „Slavonija”, težak oko 2,5 milijarde eura, koji mi pozdravljamo jer smatramo da država kroz EU fondove treba potaknuti razvoj Slavonije, kako bi joj se vratio sjaj koji je imala prije rata. Međutim, također smatramo da bi zbog ravnomjernog razvoja Hrvatske, Vlada u suradnji s nas trojicom trebala napraviti i projekt za daljnji razvoj sjevera zemlje. Stalno govorimo kako je sjever razvijen, kako su naši poduzetnici i gospodarstvenici dobri, da izvozimo, međutim, prosječna plaća zbog određenih industrija je niža nego u područjima koja su po tom principu manje razvijena. Mi imamo konkretne programe i projekte te smatramo da bi Vlada RH trebala to uzeti u obzir i upravo zbog tog ravnomjernog razvoja imati projekte i za ovaj naš dio zemlje - istaknuo je Željko Kolar, dodajući da je riječi bilo i o Regionalnom centru za gospodarenje otpadom Piškornica.
- Uskoro ćemo sjesti s kolegom Korenom i tražiti sastanak s novim ministrom, s obzirom da je došlo do novog momenta, a to je da su u strategiji gospodarenja otpadom Piškornici priključene još Bjelovarsko–bilogorska i Virovitičko–podravska županija, a da s nama kao vlasnicima o tome uopće nije razgovarano - ukazao je Kolar, koji je također zahvalio kolegama Posavcu i Čačiću za podršku projektu Centra izvrsnosti i kompetencija za ugostiteljstvo i turizam u Zaboku.
Župan Varaždinske županije Radimir Čačić osvrnuo se na minimalno 500 milijuna eura vrijedan projekt koji mora ući u nacionalnu prometnu strategiju, kako bi se za njega mogao povući novac iz EU fondova.
- Ono što je za nas ovog trenutka iznimno bitno, jest činjenica da s 1. srpnja završava javna rasprava o prometnoj strategiji, a jedna velika tema koju je otvorila još Austrija, ali nakon toga više nitko, jest željezničko povezivanje prstena Zagreb – Krapina – Ivanec – Varaždin – Čakovec, dakle dovođenje ovog cijelog prostora interurbanom brzom prugom u okvir do 50 minuta od metropole. To je nešto što u potpunosti mijenja mogućnosti zapošljavanja, razvoja obrazovanja, zdravstva, kulture... Jedna mala prednost je činjenica da je pruga Zabok–Zaprešić već u radu, što je dio cijele priče. Ali što se tiče Varaždina i Čakovca, mi smo u potpunosti “slijepo crijevo” u tom najmodernijem i najpotentnijem obliku prijevoza. Varaždin i Čakovec su na desetak kilometara jedan od drugog i imamo sve razloge za zajednički nastup, a s druge strane, ni jednog razloga da to Vlada ne prihvati. O tome sam razgovarao s ministrom prometa Butkovićem, odmah je reagirao i mislim da će to ovih dana biti u dopuni strategije, a nakon što nas trojica zajedno interveniramo, nema razloga da se tome suprotstavi. To mora postati prioritet prometne strategije, koja je pretpostavka za povlačenje europskog novca - rekao je Čačić.
Međimurski župan Matija Posavec je napomenuo da su prije prije dva-tri tjedna započeli novi mandati na lokalnim razinama.
- Odmah na početku tih mandata sva trojica imamo dovoljno vjere u sebe, motivacije, energije te odgovornosti prema građanima, da našu regiju i naše županije učinimo još konkurentnijima i razvijenijima. Osnovna pretpostavka za konkurentnost je imati dobro razvijenu prometnu infrastrukturu, dobro razvijenu mrežu obrazovnih i zdravstvenih institucija, centara izvrsnosti te razvijeno gospodarstvo, i tada su standard i kvaliteta života u tim sredinama bolji. U narednom razdoblju planiramo realizirati dugogodišnje investicije poput izgradnje gradskih cestovnih obilaznica, brzu cestu Čakovec–Varaždin, s naglaskom na brzu željeznicu prema Varaždinu, te dalje prema Krapini i Zagrebu. Nalazit ćemo se barem jednom mjesečno, kada ćemo pratiti dinamiku i tempo razvoja i kao tri župana koji obuhvaćaju regiju u kojoj živi oko pola milijuna stanovnika, sasvim sigurno ćemo dati snažniji utjecaj, kako bismo to i ostvarili - zaključio je Posavec te dodao kako je na području triju županija stanje željezničke infrastrukture iznimno loše te ne omogućuje pružanje kvalitetne željezničke usluge.
- To znači da željeznička prometna usluga, iako za društvo i pojedinca višestruko jeftinija, ne može konkurirati prometu osobnim automobilima u pogledu trajanja putovanja. Tako na relaciji Čakovec–Varaždin–Zabok–Zagreb putovanje vlakom traje 2-3 puta dulje, dakako ovisno o vrsti vlaka kojim se putuje, nego putovanje osobnim automobilom. Takvo stanje u prometu uzrokuje iznimno lošu modalnu raspodjelu u kojoj željeznički prijevoz sudjeluje samo s 2 posto putovanja. Posljedica takve raspodjele su veliki troškovi za društvo - zaključio je.
Župani su ovu priliku iskoristili kako bi potpisali izjavu kojom zajednički projekt željeznice upućuju Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture koji određuje prioritete razvoja, izgradnje, osuvremenjivanja, obnove i održavanja funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava. Tom je prigodom dogovoren i novi sastanak na ovu temu, kojem će krajem lipnja domaćin biti Međimurska županija.