U subotu, 25. listopada održan je na Kineziološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 14. Simpozij „Školski sport“ u organizaciji Hrvatskog školskog sportskog saveza, s temom „Cjelodnevna škola i mogućnosti koje ona nudi za dodatni razvoj školskog sporta“, a koji je okupiostručnjake iz cijele Hrvatske, iz područja kineziologije, odgoja i obrazovanja, zdravstva, turizma i sporta te nastavnike tjelesne i zdravstvene kulture.
Simpozij je organiziran u partnerstvu s Kineziološkim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, Ministarstvom znanosti, obrazovanja i mladih te Ministarstvom turizma i sporta.Svake godineSimpozij donosi novosti vezane uz školski sport te omogućuje analizu i raspravu oko najnovijih trendova, potreba i aktivnosti na području tjelesnog i mentalnog zdravlja školske djece i mladih.
Kroz panel raspravu i praktične prikaze dobre prakse analizirane su mogućnosti koje cjelodnevna škola donosi za dodatni razvoj školskog sporta te o načinima kako te mogućnosti najbolje iskoristiti u korist učenika.
Simpoziju su nazočili Martina Jeričević iz Ministarstva turizma i sporta, Stjepan Crnokić ispred gradonačelnika grada Zagreba, Tomislav Karlo iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, dekan Kineziološkog fakulteta, Tomislav Rupčić, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje, Katarina Milković, Nikola Vincetić iz Akademskog sportskog saveza, Ana Popovčić iz Hrvatske olimpijske akademije, predsjednik Hrvatskog školskog sportskog saveza, Zlatko Kraljević, ravnatelji škola koje provode CDŠ i nastavnici tzk.
Na Simpoziju je sudjelovala Ivana Putarek kao predstavnik Varaždinske županije u Skupštini Hrvatskog školskog sportskog saveza, Goran Živković, ravnatelj Osnovne škole Martijanec te nastavnici tzk iz Osnovne škole Novi Marof, Tomo Horvat, Tomislav Horvatić i Ivan Harmicar, iz škola Varaždinske županije uključenih u eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola - uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ koji su sudjelovali u panel raspravi i praktičnom prikazu dobre prakse.
Hrvatski školski sportski savez u uvođenju cjelodnevne škole prepoznaje priliku za dodatno poticanje redovite tjelesne aktivnosti i zdravog života djece i mladih, dodatno uključivanje učenika u školske sportske aktivnosti te razvoj novih programa uz mnogobrojne koje kontinuirano provodi u školama od 2009. godine u suradnji s županijskim savezima.
Koncept cjelodnevne škole nosi novi pogled na organizaciju školskog dana koji više nije ograničen samo na nastavu već postaje uravnotežen sustav učenja, odmora, igre ali i kretanja, kroz koji škola može potpuno ispuniti svoju odgojno obrazovnu i zdravstvenu ulogu.
Eksperimentalni program cjelodnevne škole osmišljen je za stvaranje uvjeta cjelovitog razvoja učenika, kognitivnog, emocionalnog i tjelesnog, uz redovitu nastavu previđa izvannastavne i izvanškolskeaktivnosti koje škola oblikuje prema interesima učenika i potrebama zajednice, a upravo u tom segmentu ističe se važnost daljeg razvoja školskog sporta koji postaje integralni dio školske svakodnevice gdje će djeca imati priliku za organizirane sportske aktivnosti unutar školskog dana.
Hrvatski školski sportski savez u suradnji s županijskim školskim sportskim savezima godinama provode sportske programe u školama, savršeno usklađene s mogućnostima cjelodnevne škole.
Program Univerzalne sportske škole koji potiče inkluzivni pristup sportu omogućujući svakom djetetu sudjelovanje u sportskim aktivnostima bez obzira na sposobnosti, program Vježbaonice koji donosi inovativan pristup i aktivnosti koje se lako integriraju u školski raspored, program Inkluzije u školskom sportu kojiosigurava da djeca s poteškoćama imaju ravnopravni pristup sportskim aktivnostima što je u skladu s ciljevima jednakosti u obrazovanju, program Sportski praznici koji nudi kontinuitet i po završetku nastavne godine, program Vrtim zdravi film i Aerobik s tatom, na penale s mamom koji promiču sport i zdravi način življenja, educiraju učitelje i nastavnike te uključuju roditelje u aktivnosti zajedno s djecom.
Život u izazovnim vremenima zahtjeva da se odgojno obrazovni sustav prilagodi potrebama društava gdje je program cjelodnevne škole uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja i kreira platformu za još jaču integraciju sportskih programa koje školski sport osigurava, od rekreacije do natjecanja, što će direktno podržati ciljeve nacionalnog kurikuluma.
Na taj način cjelodnevna škola postaje inkubator izvrsnosti gdje se obrazovanje i sport međusobno nadopunjuju, stvarajući sretnije i zdravije generacije.
