LUNOS Ventilacijski sustavi uspješno uklanjaju probleme s vlagom i plijesni!

VVM | 4.5.2023. u 10:00h | Objavljeno u Sponzorirano

Svi smo u vlastitom domu ili kod prijatelja vidjeli ružne crne mrlje po kutevima prostorija te zidovima. Prekomjerna vlaga i plijesan su tvrdoglavi problemi; jedna se vrsta vlage javlja uglavnom zimi, a druga tijekom cijele godine. Sanacija vlage i plijesni, koja je nastala uslijed vlage na zidovima u stambenim prostorima, mora se poduzeti promišljeno i profesionalno da bi se riješila dugoročno. Bilo da se radi o novogradnjama ili adaptacijama starijih zgrada – u svim slučajevima Lunos ventilacijski sustavi će se pokazati kao prikladno rješenje.

Lunos-ugradnja-web__16_of_30__1.jpg

Doznao za rekuperatore

S problemom prekomjerne vlage, nakon adaptacije stare kuće, susreo se i Fran Iveta iz Ponikvi, pored Ivanca. Dugo je, kaže, proučavao kako se riješiti vlage i pretraživao internet.

- Na forumu sam naišao na iskustvo čovjeka koji je rekao kako se u inozemstvu koriste rekuperatori. Tada sam prvi puta čuo za taj pojam. Istraživao sam dalje o rekuperatorima i naišao sam na članak o obitelji koja je problem vlage i plijesni riješila Lunos ventilacijskim sustavom. Tada sam potražio iskustva vezana za Lunos po forumima i sva su bila pozitivna. Zatim sam se javio Lunosu preko njihove web stranice i dalje su me oni vodili kroz cijeli proces - govori Fran, koji je prije toga problem vlage pokušao riješti odvlaživanjem, ali bezuspješno.

- Pokušali smo svašta, od češćeg prozračivanja kuće, pa s jeftinijim "jednokratnim" odvlaživačima do skupljih odvlaživača. Skuplji odvlaživač je u tri do četiri sata znao pokupiti dvije do tri litre vode, što znači da smo znali imati do 10 litara vode dnevno. Vlaga je iznosila od 70 do 82%. Uz tu količinu vlage u zraku dolazi i do kondenzata na zidovima u hladnijim mjesecima, pa onda i do pojave plijesni. Plijesan smo uklanjali i dezinficirali zidove i skupljim preparatima, pa čak i varikinom, ali bi se vratila u roku od mjesec dana u hladnijim mjesecima. Bilo je nepodnošljivo, zidovi su bili crni od plijesni. Jedan ormar smo bacili jer se plijesan sa zidova proširila na ormar i u odjeću. I kutna garnitura nam je poplijesnivila. Plijesni je bilo na svim vanjskim zidovima, u kuhinji, hodniku, iza kreveta u spavaćoj i u dječjoj sobi, pa smo krevete premiještali da djeca ne spavaju blizu plijesni i svaki puta bi sanirali zid, ali se plijesan pojavila na drugom zidu - opisuje Fran. Dolaskom ekipe iz Lunosa, svi su ti problemi konačno riješeni.

prozra-ivanje.jpgPrvo jutro bez rose

- U roku od mjesec dana od prvog kontakta s Lunosom sve je bilo gotovo, ventilacija postavljena i od tada radi svakodnevno 0 - 24 sata. U spavaću i dječju sobu ugrađena je po jedna pasivna ulazna jedinica. U dnevnom boravku i kuhinji, koje čine jedan zajednički veći prostor, ugrađene su po jedna rekuperatorska jedinica s akumulatorom topline u svaki dio prostorije (što znači ukupno dvije jedinice), a u kupaonicu je ugrađena izlazna jedinica Silvento. Na taj smo način smo dobili non-stop strujanje zraka tijekom cijelog dana i noći, s minimalnim gubitkom energije - prenosi Fran svoja iskustva opisujući kako su se prvo jutro probudili s iščekivanjem.

- Neki kažu da su već nakon tjedan dana vidjeli prve rezultate rada Lunos ventilacijskog sustava. Ja sam prve rezultate vidio već iduće jutro. Bilo je dosta hladno, kraj siječnja, kad su sustavi montirani i pušteni u rad. U zimskim mjesecima prije nas je svako jutro dočekala rosa na prozorima, visine i do 15 cm. Prvo jutro smo se sa strahom probudili da vidimo ima li razlike. I rose nije bilo. Kasnije smo primijetili da više nema rose niti na ogledalima u kupaonici nakon tuširanja, što je inače bila redovita pojava. Osim toga, upalili smo odvlaživač, za svaki slučaj, i radio je tri dana bez pražnjenja. Osim toga, i subjektivno "osjetimo" razliku jer nam je zrak u kući svježiji i lakši za disanje, a i drugi, koji nam dođu u kuću, to primjete. Očistili smo plijesan i nakon dva mjeseca više se nije vratila.

Za više informacija posjetite www.lunos-hrvatska.com ili nazovite 01 4816 581.