Broj Zelenog telefona 072 123 456, servisa na koji građani diljem Hrvatske mogu dojavljivati o raznim problemima okoliša i davati prijedloge, a dežurni na telefonu, aktivisti iz organizacija civilnog društva, prenose informaciju nadležnim institucijama.
U razdoblju od 1.siječnja do 30.lipnja građani su Zelene telefone Hrvatske kontaktirali 1263 puta.
I dalje je najveći broj prijava u kategoriji otpad. Unutar te kategorije u 2016. zaprimljeno je 457 prijava što čini više od 36% od ukupnog broja prijava.
Građane najvećim dijelom brine neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada odnosno ilegalna odlagališta otpada. Pozitivna promjena u zaprimljenim prijavama je povećan je broj upita o mogućnostima odvojenog odlaganja pojedinih vrsta otpada.
177 (14,01%) prijava građana zaprimili smo unutar kategorije zelenilo. Osim vrlo čestih prijava građana iz urbanih sredina, koje se odnose na održavanje javnih zelenih površina, povećan je broj prijava parcela na kojima raste ambrozija. Dome doprinose pojedinačne akcije lokalnih vlasti kojima građane pozivaju na prijavljivanje takvih parcela.
Iako je cilj Zelenih telefona da potakne građane na aktivno sudjelovanje i samostalno sudjelovanje u rješavanju problema u okolišu činjenica je da su najveći dio Vaših prijava aktivisti Zelenih telefona prenosili nadležnim institucijama i rješavali samostalno.
U ovom razdoblju čak 67,27 posto prijava je anonimno što sugerira da je strah od javnog istupanja još prisutan kod građana.
- Udruga Franjo Koščec – Varaždin imala je 128 prijava na Zeleni telefon 41 prijava (32,03%) odnosila se na kategoriju otpad, a 36 (28,13%) na kategoriju zelenilo pa možemo reći da su građani Varaždinske i Krapinsko-Zagorske županije zvali Zeleni telefon sa približno istim pitanjima kao i građani ostatka države. ističu u Udruzi.