Novi Marof još je jedan korak bliže ostvarenju velikog infrastrukturnog projekta – istočne obilaznice. Nakon što je ovih dana izdana građevinska dozvola za izgradnju novomarofske istočne obilaznice, u petak, 27. studenog, u maloj dvorani Kulturnog centra „Ivan Rabuzin“ održano je uvođenje u posao na natječaju izabranih izvođača radova.
Obilaznica duga 4486 metara ići će od državne ceste D 22/D 24, odnosno između rotora na južnom ulazu u Novi Marof i ulaska na autocestu, do Presečna. Investicija Hrvatskih cesta vrijedna je 143 milijuna kuna. U sljedeće dvije godine obilaznicu će graditi Zagorje gradnje i Colas Hrvatska. Nadzor je povjeren Institutu IGH. Na uvođenju u posao u Novom Marofu su, s pročelnicom gradskog Upravnog dijela za prostorno uređenje, komunalni sustav, promet i zaštitu okoliša Dubravkom Horvat-Đurkan, bili predstavnici Zagorje gradnje, Colasa, Instituta IGH te investitora, Hrvatskih cesta.
Vezano uz početak izgradnje istočne obilaznice, gradonačelnik Siniša Jenkač naglašava da se ostvaruje više od 30 godina stari san građana Novog Marofa.
– Proteklih pet godina intenzivno smo pripremali ovaj trenutak. Građevinska dozvola je tu, izvođači su tu, radovi počinju. To više nije samo priča, to je novomarofska stvarnost. Značajno je ne samo ono vidljivo – izmještanje teretnog i tranzitnog prometa iz Novog Marofa – nego i otvaranje doline rijeke Bednje sa zapadne strane obilaznice, koja će se u budućnosti pretvarati u zonu. Također otvaranje zone Oštričko gmanje cestom koju projektiramo, koja se povezuje na obilaznicu i mostom koji ide direktno kroz samu zonu. To su kapitalni projekti za sljedećih 100 godina koji će promijeniti vizuru Novog Marofa – ističe gradonačelnik Jenkač.
Državna cesta DC 3, koja povezuje granični prijelaz Goričan, Čakovec, Varaždin, Zagreb, Karlovac i Rijeku, duljine 218,4 kilometra, prolazi kroz središte Novog Marofa čime narušava uvjete života u gradu i predstavlja trajno ograničenje za odvijanje prometa te čini jednu od najkritičnijih dionica na tom pravcu. Prolaz kroz središte, s nepovoljnim usponima (6%), bitno narušava uvjete života u mjestu i predstavlja trajno ograničenje za odvijanje prometa.
Izgradnjom istočne obilaznice Novog Marofa omogućit će se zamjenska trasa koja će razdvojiti lokalni i gradski promet od tranzitnog. Tlocrtni i vertikalni elementi trase odabrani su u skladu s projektnom brzinom od 80 km/h, a poprečni profil buduće prometnice sastoji se od jednog kolnika s jednom prometnom trakom za svaki smjer.
Gradonačelnik Novog Marofa na pomoći u dovođenju ovog dugoočekivanog projekta pred realizaciju zahvaljuje predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministru prometa Olegu Butkoviću, predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću te članu Uprave Alenu Leveriću.