Bilježi li ivanečko gospodarstvo oporavak i uzlazne rezultate, ima li Ivanec problema s iseljavanjem te kako stoji vladajuća kolaicija, ali i HNS, neke su od tema o kojima smo razgovarali s ivanečkim gradonačelnikom i saborskim zastupnikom Miloradom Batinićem uoči centralnih događanja proslave Dana grada Ivanca.
Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja nedavno je izdalo lokacijsku dozvolu za brzu cestu Varaždin-Ivanec-Lepoglava. Što to znači?
Projektna dokumentacija je dovršena, lokacijska dozvola je izdana, a izdavanje građevinske očekuje se do kraja 2020. Prema najavama HC-a, čiji je ovo projekt, oni intenzivno rade na njemu kako bi se već iduće godine moglo krenuti u otkup zemljišta. Grad Ivanec je izrazio spremnost da u fazi otkupa zemljišta HC-u na raspolaganje stavi svoje službe, kako bi se ubrzao proces oko dokumentacije. U prvoj fazi cesta će se graditi na dionici Varaždin-Ivanec -Lepoglava, a u drugoj fazi kroz Krapinsko-zagorsku županiju, sa čvorištem u Začretju ili Đurmancu, o čemu će odlučiti HC kao investitor. Taj projekt bitan je ne samo za ivanečko područje, već i za cijeli sjever Hrvatske. Brza cesta kroz naše područje povezat će dva velika nacionalna pravca (autoceste Macelj-Zagreb i Goričan-Zagreb) i omogućiti nam da izađemo iz prometne izoliranosti. Sadašnja C Varaždin-Ivanec, s gustim prometom od oko 8.000 vozila dnevno, davno je postala usko grlo. Sporost prolaska vozila (pri čemu kamionima za 20 km puta treba 50 minuta) su nam brojni potencijalni investitori dosad isticali kao otegotnu okolnost za ulaganja u Ivancu. Vjerujem da će brza cesta sve to promijeniti.
I prije izgradnje ove bitne ceste, čini se, pozitivna su kretanja u ivanečkom gospodarstvu i turizmu. Kako je s time povezan Muzej planinarstva?
Što se tiče muzeja, on je pod krov stavljen u kompletnom obuhvatu. Građevinski radovi su dovršeni, slijedi unutarnje uređenje i opremanje tako da u sljedeće dvije godine očekujemo završetak projekta i njegovo stavljanje u funkciju kao smart muzeja nove generacije. Upravo ovih dana predstavili smo novi turistički brend Ivanca koji će se ubuduće razvijati kao planinarski grad. Oznakom Planinarski grad, Ivanec je zaokružio prvu etapu brendiranja. Ona će biti temelj prema daljnjim razvojnim etapama koje će uključiti i posebne promotivne korake.
U kojoj je fazi davna ideja Grada Ivanca o stavljanju turističku funkciju bivših vojnih objekata na Ivančici? Postoji li mogućnost gradnje žičare?
Budući da je naša susjedna županija iskazala nezadovoljstvo našom inicijativom da se vojni objekti dodijele Gradu Ivancu (jer su na administrativnom području Grada Zlatara), u cilju sprečavanja daljnjeg propadanja i devastacije toga kompleksa i radi njegova stavljanja u funkciju, još prije desetak godina inicirao sam sastanak dvaju župana, tadašnjeg župana Štromara i župana Kolara te gradonačelnika Zlatara. Predočili smo im kompletnu dokumentaciju i ideju pretvaranja objekta u đački kampus te sve to predali Krapinsko zagorskoj županiji i Gradu Zlataru kako bi oni pokrenuli tu inicijativu. Mi smo iskazali interes da se pojavimo kao partneri u tom projektu. Do dana današnjega o tomu nismo dobili nikakvu povratnu informaciju. U međuvremenu je donesen Zakon o upravljanju državnom inovinom, koji daje mogućnost darovanja nekretnina za određenu namjenu. Mislim da je Grad Zlatar dao zahtjev po tom pitanju, ali u kojoj je to fazi, ne znam. Mi još uvijek imamo interes za tim i, ukoliko Zlatar nije spreman investirati, Ivanec će to učiniti. Žičara je sastavni dio projekta razvoja planinskog turizma, međutim, u ovom trenutku Grad nema financijskih kapaciteta za tu investiciju. Jedino da se pojavi privatni investitor.
Što je još rekao o aktualnim političkim temama, ministrici Divjak, koaliciji i o tome koliko je za Ivanec bitna njegova uloga u Saboru, čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...