Prošlo je 130 godina od dolaska prvog vlaka na željezničkoj pruzi Varaždin-Lepoglava

Napisao/la: Boris Jagetić Daraboš -

Puštanjem u promet željezničke pruge Varaždin – Lepoglava 1. srpnja 1890. godine i u Ivanec dolazi prvi vlak.

Bio je to završetak prve dionice pruge Varaždin – Golubovec koja ove godine obilježava 130 godina postojanja. Pruga je građena u etapama, prvo 12 km od Varaždina do Cerja Tužnog što je ujedno bila i najlakša etapa, zatim druga etapa prve dionice od Cerja Tužnog do Lepoglave u duljini od oko 14 km i na kraju teža i zahtjevnija dionica Lepoglava – Golubovec.

Puštanjem u promet željezničkih pruga u funkciji počinju bivati i željeznički kolodvori, zgrade prepune živosti života. Vrlo često svi ljudi koji udahnjuju život kolodvorima i prugama postaju zaboravljeni i ne spominjemo ih tako često, posebno ne u koliko nije bilo nekih većih i značajnijih prometnih nesreća.

U konačnici, pruga je bila ključna i za industrijski razvitak ovoga dijela Hrvatske, posebno sagledavajuči činjenice da u ovome dijelu Hrvatske ima rude, drva, vode i radne snage. Varaždinska županija u ondašnje vrijeme je bila relativno gusto naseljena, imala je razvijenu trgovinsku i obrtničku djelatnost…

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.