Zakon o sigurnosti prometa na cestama o kojem smo pisali već nekoliko puta, sadrži niz odredbi s kojima bi svaki vozač morao biti upoznat, ali vrlo često vozači ostanu iznenađeni kada budu kažnjeni za postupanje za koje nisu niti smatrali da je protivno zakonskim propisima.
Slična je situacija sa zabranom parkiranja na prostorima punionica električnih vozila za vozila koja se ne pune električnom energijom, a sa kojom zabranom mnogi vozači nisu upoznati.
Prvenstveno, potrebno je definirati što znači zaustavljanje vozila u smislu zakona. Zaustavljanjem vozila smatra se svaki prekid kretanja vozila na cesti u trajanju do tri minute, osim prekida koji se čini da bi se postupilo po znaku ili pravilu kojim se upravlja prometom, za razliku od parkiranja koje zakon definira kao svaki prekid kretnja vozila u trajanju dužem od tri minute, ali naravno da se parkiranjem ne smatra onaj prekid koji se čini da bi se postupilo po znaku ili pravilu kojim se upravlja prometom.
Razlikovanje zaustavljanja i parkiranja je važno zbog onih prometnih situacija u kojima je dopušteno zaustavljanje, ali ne i parkiranje, a za što je ponovno predviđeno novčano kažnjavanje.
Pitanje zaustavljanja i parkiranja pobliže je regulirano odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama na način da je istim zabranjeno zaustaviti ili parkirati vozilo na mjestu na kojem bi ono ugrožavalo sigurnost drugih sudionika u prometu ili predstavljalo smetnju za normalan tok prometa ili kretanje pješaka.
Na cesti, na mjestu, odnosno na prostoru namijenjenom za zaustavljanje i parkiranje vozila te na posebno uređenoj prometnoj površini namijenjenoj za kretanje pješaka, ne smiju se ostavljati vozila koja se ne upotrebljavaju u prometu zbog dotrajalosti (neregistrirana i sl.) ili priključna vozila koja se u prometu koriste samo povremeno (lake i kamp-prikolice i sl.), a ni drugi predmeti kojima se ometa tok prometa ili ugrožava okoliš. Ukoliko postupite suprotno gore navedenim zakonskim odredbama možete biti kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna.
Svjedoci smo da činjenice da se u gradovima pojavio veliki broj punionica električnih vozila, a svakim će danom broj punionica biti sve veći. Vozači nerijetko koriste mjesta namijenjena za punjenje električnih vozila kako bi besplatno parkirali svoje vozilo, iako uopće ne koriste usluge punjenja. Time onemogućuju pristup i korištenje punionicama električnim vozilima, a kako prije najnovijih zakonskih izmjena to pravno područje nije bilo regulirano, isti su za takvo postupanje prolazili nekažnjeno.
Navedena pravna praznina popunjena je najnovijim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama na način da se previđa sankcioniranje takvog postupanja na način da je sada propisana zabrana zaustavljanja i parkiranja vozila na punionicama za vozila na električni pogon, osim za vrijeme punjenja vozila električnom energijom.
Dakle zabrana parkiranja, s obzirom na zakonsku formulaciju, odnosi se i na vozače električnih vozila nakon što završe s postupkom punjenja vozila električnom energijom. Ako pak postupite protivno navedenoj zabrani možete očekivati novčanu kaznu u iznosu od 300,00 kuna.
U svjetlu novih dopuna koja se odnose na zabranu parkiranja i zaustavljanja na punionicama za vozila na električni pogon dopunjene su i zakonske odredbe koje se odnose na premještanje vozila i to na način da policijski službenik ili službenik lokalne samouprave može naredbom odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto kad je parkirano, između ostalih pobrojanih mjesta, i na punionicama za vozila na električni pogon, osim za vrijeme punjenja vozila električnom energijom.
Zakonskim odredbama propisano je da je vlasnik odnosno korisnik vozila dužan platiti (uz troškove premještanja) i troškove pokušaja premještanja nepropisno zaustavljenog ili parkiranog vozila.
Time se zapravo vlasnicima (korisnicima) vozila koji počine prekršaj nepropisnog zaustavljanja odnosno parkiranja vozila u situacijama kada su se sukladno članku 84. ZSPC-a ostvarili uvjeti za premještanje vozila omogućava preuzimanje vozila prije njegova odvoženja na predviđeni deponij, a čime im se u konačnici olakšava rješavanje ovako nastale situacija odnosno da ne moraju ići na deponij radi preuzimanja vozila nego ga u pravilu mogu preuzeti već na samom mjestu kritičnog događaja, naravno, ako se tamo zateknu prije odvoženja vozila na deponij.