Turizam u Varaždinskoj županiji doživio je lani uzlet kakav je malo tko očekivao. Doduše, nije to još što bi bilo poželjno jer po broju noćenja turista Varaždinska je županija u sredini kontinentalnih, a daleko od županija uz obalu koje noćenja broje u milijunima.
Ispred nje su Zagreb s 2,2 milijuna noćenja, zatim Karlovačka s 560 tisuća, Krapinsko-zagorska s 368 tisuća, Osječko-baranjska s 240 tisuća te Zagrebačka i Međimurska županija s 233, odnosno 208 tisuća noćenja, što je posljedica većih smještajnih kapaciteta te drugih prednosti, odnosno ulaganja.
Pa u čemu se onda ogleda uzlet turizma u Varaždinskoj županiji? Skoro 90 tisuća dolazaka je 21% više dolazaka u odnosu na 2021., a 206.575 noćenja je 35% više u odnosu na 2021. godinu, odnosno 10% više u odnosu na dosad rekordnu 2019. godinu. Ovaj porast osobito dolazi do izražaja ako se dolasci i noćenja u Varaždinskoj županiji usporede s istima u Međimurju, koja je dugo godina ostvarivala bitno bolje turističke rezultate. A prošlogodišnji broj noćenja u Varaždinskoj županiji samo je za oko dvije tisuće noćenja manji nego u Međimurju, dok je dolazaka bilo čak i za tisuću više!
Ovaj turistički uspjeh je to veći ako se ima na umu da prošle godine u Varaždinskoj županiji - izuzev ulaganja u hotel Turist - nisu otvoreni novi smještajni kapaciteti velikih razmjera poput hotela ili toplica, koje daju najveći obol krapinsko-zagorskom i međimurskom turizmu, iako su nastale tek zahvaljujući upornosti vizonara koji je iskoristio - bušotinu za naftu!?
U Varaždinskoj županiji, nasuprot tome, imaju veći, odnosno veliki potencijal, kao što su Varaždinske Toplice u kojima su se oporavljali još stari Rimljani, a onda i svi kasnije, dok neke od tamošnjih znamenitosti nisu razrušene tijekom i nakon drugog svjetskog rata, što je desetljećima utjecalo na razvoj kraja.
Uzlet turizma u Varaždinskoj županiji, dakle, nije posljedica jednog ili nekoliko ulaganja velikih investitora, već niza manjih, i to osobito u kuće za odmor, koje zahvaljujući domišljatosti i upornosti vlasnika postaju sve ozbiljnija konkurencija razvikanim jadranskim destinacijama, koje svojom ponudom ponegdje i zaostaju. Jer, dok se na obali sve uglavnom svodi na smještaj, kontinent se trudi pružiti i dodatni sadržaj.
Pri tome, što je osobito bitno, vlasnici smještaja nude proizvode i usluge lokalnih proizvođača i ponuđača: hrane, pića i ostalog. Dakle, turističke brojke su više od brojka dolazaka i noćenja jer su na dobitku i svi oni koji se na njih nadovezuju.
A kakvi će pokazatelji tek biti kada se otvore veća ulaganja, kao što je hotel u Varaždinskim Toplicama, koji bi upravo ovog proljeća trebao primiti prve goste, dok se o turističkim brojkama može samo maštati ako se ikada ostvare smioni projekti iz Plana razvoja Varaždinske županije...