Još jedna općinska službenica iz Varaždinske županije postala je okrivljenica USKOK-a, uz više gradonačelnika, poduzetnika… No, kakav će biti ishod toga? I kada uopće?
USKOK je prošli tjedan izvijestio o otvaranju istrage protiv bivše stručne suradnice za financije i računovodstvo u Općini Sv. Đurđ, koja je bila ovlaštena za vođenje proračunske, financijske i knjigovodstvene dokumentacije dječjeg vrtića, kojeg bi oštetila za najmanje 134.410 eura - isplatama na svoj račun tijekom pet godina!?
I bivša voditeljica financija Općine Sračinec tereti se za zlouporabu položaja i ovlasti zahvaljujući čemu bi si pribavila imovinsku korist od 1.674.743 kuna između 1. siječnja 2011. i 31. kolovoza 2018. Prošle su već tri godine od podizanja optužnice u ovom slučaju, pet godina od pokretanja istrage te četrnaest godina od prvih djela za koje se tereti, a suđenje službenici praktički nije ni počelo, ali je zato nepravomoćno osuđen zbog zadiranja u privatnost njezinog bivšeg branitelja urednik medija, koji je izvijestio o slučaju.
A što reći za slučaj bivšeg varaždinskoga gradonačelnika Ivana Čehoka, kao i nekolicine poduzetnika, koji su po nalogu USKOK-a još 2011. godine odvedeni zbog sumnji u zlouporabu položaja i ovlasti od 2008. do 2011.? Zbog toga im se sudilo, a sad je i nova optužnica podignuta, ali još nije potvrđena pa je teško prognozirati početak suđenja, a kamoli završetak, kako vremenski, tako i suštinski, posebno ima li se u vidu što je tu sve ranije bilo.
Ovi primjeri zorno pokazuju da se sporo i presporo rješavaju USKOK-ovi slučajevi. Vidimo to mi, ali vide i drugi, poput Radne skupine OECD-a. Da bi naša zemlja postala članica ove skupine najrazvijenih zemalja, kako su nam poručili, treba povećati učinkovitost u kaznenom sudovanju, i to posebno u predmetima korupcije i organiziranog kriminaliteta. Budući da nas vladajući vide dogodine u OECD-u, kreće osnivanje sudskog odjela specijaliziranog za postupanje u ovoj vrsti predmeta u Županijskom sudu u Varaždinu, koji će pokrivati koruptivna kaznena djela sa svog i područja suda u Bjelovaru.
Uz postojeća četiri uskočka suda, tako će Hrvatska dobiti i peti, koji bi trebao rasteretiti Županijski sud u Zagrebu, što znači da bi nevini trebali prije biti oslobođeni optužbi, a krivi kažnjeni, a ne da nedjela odlaze u zastaru. Korist bi trebala imati i zajednica, koja će prije znati kako se troši njezin novac i tko za to (ni)je odgovoran.
Međutim, ne bi bilo zgorega promijeniti Zakon o Uredu za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta u dijelu koji utvrđuje nadležnosti. Jer, ima li smisla da se USKOK bavi općinskim službenicama, a istovremeno glavu okreće od, primjerice, nestanka oružja iz skladišta policije i njegovog šverca preko granice? Kako je to moguće? Postoji li za to ikakvo opravdanje?