Varaždinski aerodrom napokon je otvoren za letove, odnosno vraćen je na zrakoplovne karte na kojima je od kraja ožujka do početka studenog bio malo više od ledine pa su se na njemu mogle održavati tek poneke manifestacije, odnosno izvanaerodromsko slijetanje i uzlijetanje.
Zašto zrakoplovi, izuzev u iznimnim slučajevima, nisu smjeli slijetati i uzlijetati već je dobro poznato, ali vrijedi ponoviti kako se to ne bi ponovilo jer interesa za njegovo korištenje je bilo i ima, osobito među investitorima. Dakle, zatvaranje nije bila posljedica izvanredne situacije ili neočekivane odluke, već rezultat uobičajenog postupanja Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo u okolnostima kada aerodrom ostane bez operatera, odnosno tvrtke koja njime upravlja te ima za to dokumentaciju.
A upravo se to dogodilo početkom veljače. Tada je istekao ugovor o zakupu aerodroma Daimond Aviation Center (DAC), poduzeću koje je o tome, sukladno propisima, moralo obavijestiti nadležnu agenciju, koja mu je 2016. bila izdala odobrenja za uporabu aerodroma na pet godina jer je upravo toliko trajao ugovor za korištenje aerodroma, odnosno zakupu. Dakle, budući da DAC više nije bio zakupac, a isteklo mu je odobrenje, aerodrom je slijedom toga zatvoren i maknut sa zrakoplovnih karata.
Do zatvaranja, naravno, ne bi došlo da je vlasnik aerodroma Grad Varaždin - koji nije želio produljiti zakup DAC-u, iako je već imao pripremljene i projekte ulaganja u aerodromske objekte - imao neko alternativno rješenje, odnosno neku drugu tvrtku spremnu da odmah preuzme brigu o pisti i dr. Ali nije imao jer se računalo samo na tvrtku Varaždin Airport, odnosno bivšem gradskom poduzeću Zračna luka, koje je nekada upravljalo aerodromom uz dvojbene postupke koji se još vuku na sudu, a danas je nakon stečaja u pretežito privatnom vlasništvu Winaira i pitanje je što će ubuduće raditi jer su Parkovi u međuvremenu dobili aerodrom na upravljanje.
Da bi dobili Odobrenja za uporabu aerodroma, Parkovi su trebali Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo dostaviti svu potrebnu dokumentaciju, ali i otkloniti postojeće nesukladnosti utvrđene na operativnoj površini aerodroma te postaviti odgovornu osobu. To su i uspjeli prošle subote. Zapravo, kako doznajemo od spomenute agencije, Parkovi su postali operator aerodroma Varaždin još 26. listopada, kada mu je izdano Odobrenje za uporabu aerodroma na kojem se sada mogu obavljati sve vrste letačkih operacija, osim komercijalnog zračnog prijevoza sa zrakoplovima uzletne mase veće od 5.700kg.
Očigledno, ako uopće za to postoje prostorni i drugi uvjeti, trebat će jako zapeti da tu vidimo avione Easyjeta, Ryanaira ili Germanwingsa, kako se najavljuje, odnosno da se ne obistini izreka tko visoko leti...