U trenutku kada svjedočimo, kako neki ocjenjuju, najvećoj koncentraciji besmisla izgubljenog u vremenu u vrhu hrvatske izvršne vlasti još od osnutka države, rijetko tko će zanijekati da nam od svega možda najviše fali - nada. Nada da će biti bolje, da će se brže rješavati korupcija i druge nepravde, dodatno smanjiti porezna i slična opterećenja, poboljšati ekonomske prilike, stići ulaganja...
Kako onda ne bi vijest dana pa i mjeseca ili čak godine bila to da „Korejski div dolazi u Hrvatsku, odnosno da „Hyundai želi graditi tvornicu u Varaždinu“. Međutim, kao što se ubrzo pokazalo, posrijedi je čista - izmišljotina. Hyundai ne dolazi u Hrvatsku niti se o tome razgovara „već dva mjeseca“, a još manje dolazi u Varaždin. Jer, kao što je ukazao zastupnik Josip Križanić, grad nema slobodnog zemljišta, izuzev u Brezju gdje bi trebalo prvo maknuti bale i dalekovode, što je financijski i vremenski iznimno zahtjevno...
Nasuprot tome, kako je dodao Križanić, zona u Jalžabetu raspolaže s 350.000 kvadrata komunalno opremljenog zemljišta, od čega je deset hektara u vlasništvu Općine. Međutim, Križanić je naglasio da nije bilo nikakvih izravnih razgovora s Hyundaijem, iako ima određene informacije. A, kao što se moglo zaključiti iz izjave ministra Darka Horvata, radi se samo o tome da je pozvao četiri, odnosno pet ključnih aktera u autoindustriju, među kojima i Hyundai, ali da „nema još nikakve potvrdne informacije da bilo koja respektabilna autoindustrija dolazi u Hrvatsku“.
Iako neki daju mogućnost da je ministar to rekao samo zbog tajnosti pregovora s Hyundaijem, njegov dolazak čista je fantastika iz više razloga, ne samo već spomenutih da Varaždin nema slobodnog i opremljenog zemljišta. Naime, Hyundai već ima modernu tvornicu u Europi, u Češkoj, zemlji jake industrijske proizvodnje koja se ogleda i u stogodišnjoj tradiciji proizvodnje automobila.
Za ulagače je posebno zanimljivo da je u Češkoj porez na dobit manji nego u Hrvatskoj, a najviši porez na plaću u Češkoj je 32, a u Hrvatskoj 40 posto. Nadalje, prosječni sat rada čeških radnika košta poslodavca 10,20 eura, dok je prosjek u EU 25,40 eura. Uz to, Česi imaju prosječnu neto plaću 850 eura te minimalac od oko 300 eura, plaćaju manji PDV te imaju najmanje siromašnih u cijeloj EU, odnosno oko 9 posto, dok Hrvatska ima 21, Njemačka 17. Jasno, Česi ne napuštaju domovinu, tako da je broj stanovnika porastao za 250.000.
Za automobilsku industriju u Hrvatskoj, upozoravaju upućeni, već je prekasno jer je otišla radna snaga. Usprkos svemu tome, objavljuje se da Hyundai dolazi. Zašto? Zbog nade? Naklade? Dodvoravanja vlasti? Ma što bilo, to je kratkotrajno i - jadno.