Zbivanja oko koalicijske liste na čelu sa SDP-om u trećoj izbornoj jedinici govore da je varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj (SDP) nestandardni političar, odlučan i hrabar, sklon riziku. Spreman je reći i ono što misli, a ne što bi se htjelo čuti, bez obzira na posljedice.
To zorno pokazuju i njegovi istupi na sjednici Gradskog vijeća u vezi komunalne problematike, odnosno izgradnje podvožnjaka i rješavanja prolaza oko VTC-a, najviše zgrade u Varaždinu, nekih od od brojnih naslijeđenih problema.
Radi li išta Grad Varaždin radi osiguravanja prilaza vozilima po javnoj prometnici ulazima stambenih zgrada oko VTC-a, točnije na raskrižju Supilove i Zagrebačke, zanimalo je vijećnicu Aranku Oreški (HDZ), koja je podsjetila da se najavljivala procjena zbog otkupa zemljišta radi uređenja pristupa, kao što se radi u drugim dijelovima grada.
Na ovo jednostavno pitanje mnogi bi odgovorili da se radi ili nešto neodređeno, ali ne i varaždinski gradonačelnik. Lakonski ustvrdivši da "Grad nije strana u ovome slučaju", Bosilj je jasno rekao da se ne misli ništa kupovati jer ima dva pravna mišljenja da se ni ne može, a i ne želi "blagosloviti nešto što je napravljeno za vrijeme gradonačelnika Čehoka", odnosno zato što vodi brigu o javnom novcu.
Ipak, dodao je da ima empatiju prema stanarima oko VTC-a, koji se moraju dogovoriti s vlasnikom zemljišta koji im ne može spriječiti pravo pristupa, a na kraju je zaključio da zapravo oko VTC-a ne postoji apsolutno nikakav problem zbog kojeg bi se uključivao Grad, već mu izgleda da vlasnik preko vijećnika lobira da se potroši javni novac da bi kupio nešto sa čime se ne bi ništa riješilo.
To je, naravno, potaknulo vijećnicu da ponovi kako je pitanje postavila uime dvije tisuće stanara koji strepe od (ponovnog) zatvaranja prilaza. Uistinu, zar ranije zatvaranje prolaza ne ukazuje na stvaran problem, kao i intervencija policije, koja je zbog toga uslijedila? Budući da sudska praksa govori da pravo služnosti nije neograničeno, već se određuje ovisno o više čimbenika, novo zatvaranje ne može se tek tako isključiti jer se vozi po privatnoj, a ne javnoj površini.
Kako to? Pa prije 20 godina više čestica iza zgrada na raskrižju je objedinjeno u jednu radi gradnje VTC-a, a tu su nakaradnu radnju blagoslovili varaždinski područni uredi državne uprave, koji su priključeni gradskoj upravi.
Na to ukazuju i stanari, koji su poručili da oni ne mogu biti krivac za to što vozilima ne mogu do ulaza u zgrade po javnoj površini, već oni koji su provodili zamjene, prekrajanja... Isto tako ukazuju na dvostruka mjerila jer se troši nemali novci za kupuju drugih zemljišta i ostalo, a da nije jasno utvrđen razlog, a nema ni pravnih mišljenja, koja bi htjeli javno vidjeti u svom slučaju.
Hoće li se preko ovog zahtjeva mirno prijeći, unatoč izborima? I hoće li se time više dobiti ili izgubiti?