Znanstvenici i u špilji Vindiji tražili DNK izumrlih ljudskih vrsta Foto: Varaždinske vijesti

Znanstvenici i u špilji Vindiji tražili DNK izumrlih ljudskih vrsta

VV | 30.4.2017. u 19:28h | Objavljeno u Društvo

DNK izumrlih ljudskih bića mogu se pronaći u sedimentima u špiljama, čak i u odsustvu kostura, javlja BBC o istraživanjima znanstvenika iz madridskog Prirodoslovnog muzeja i Instituta Max Planck za evolucijsku antropologiju u Leipzigu, navodeći da su istraživači iskapali u više europskih špilja, uključujući i špilju Vindiju u Hrvatskoj, prenosi Bussines.in, partnerski portal Varaždinskih vijesti.

Ostaci drevnih ljudskih bića su vrlo rijetki pa bi novi nalazi i otkrića znanstvenicima mogli pomoći u identifikaciji stanovnika koji su obitavali na lokacijama na kojima su nađeni određeni predmeti. Znanstvenici su osim u Hrvatskoj, istraživali i u špiljama u Belgiji, Francuskoj, Rusiji i Španjolskoj.

- Sada možemo reći koje su vrste hominida živjele u nekoj pećini i na kojoj stratigrafskoj razini, čak i kada nema kosti ili ostataka kostura. Znamo da nekoliko komponenti sedimenata može vezati DNK i stoga smo odlučili istražiti može li DNK hominida preživjeti na arheološkim lokalitetima za koje znamo da su ih nastanjivali - pojasnili su Antonio Rosas iz madridskog muzeja i Matthias Meyer s njemačkog instituta.

Znanstvenici su prikupili uzorke sedimenata koji pokrivaju vremensko razdoblje od prije 14.000 do 550.000 godina.

U laboratoriju su uspjeli izvući sićušne fragmente mitohondrijskog DNK - genetskog materijala iz mitohondrija koji služe kao "energetske centrale" bioloških stanica.

Čak i se iz sedimentnih uzoraka koji su godinama bili uskladišteni na sobnoj temperaturi može izvući DNK.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.