Varaždinski vrtić Panda jedan od 13 vrtića iz Hrvatske koji je sudjelovao u izradi priručnika o ranom odgoju Foto: Dječji vrtić Panda

Varaždinski vrtić Panda jedan od 13 vrtića iz Hrvatske koji je sudjelovao u izradi priručnika o ranom odgoju

VV | 2.5.2024. u 17:30h | Objavljeno u Društvo

Vrtić Panda Varaždin četiri godine bio je u projektu MORENEC - "Modeli odgovora na odgojno obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja“ te je jedan od 13 vrtića iz cijele Hrvatske koji je dao doprinos za izradu priručnika za rani odgoj i obrazovanje pod nazivom "Model inkluzivnog preventivnog pedagoškog osnaživanja djece u riziku socijalne isključenosti“.

Upravo je ovaj varaždinski vrtić među prvima promovirao rani odgoj i obrazovanje na području našeg grada.

- Svrha modela je razvijati kvalitetnu praksu u kojoj se svakom djetetu pristupa kao potencijalno darovitom i jednakopravnom subjektu odgojno obrazovnog procesa. No da bi se to moglo provesti u praksi, važno je poznavanje i razumijevanje okolnosti u kojima dijete živi, uči te identiteta pojedinog djeteta - ističu u vrtiću Panda.

20240425_105925.jpg

Model je nastao u okviru znanstvenog projekta suradnjom članica istraživačkog tima MORENEC i odgojiteljima i stručnim suradnicima iz 15 ustanova ranog i predškolskog odgoja s područja cijele Hrvatske. Na osnovu suradnje znanstvenika i praktičara nakon četiri godine provođenja projekta te primjerima kvalitetne prakse preko stvarnih pedagoških procesa u autentičnim socijalnim situacijama nastao je priručnik koji će biti dostupan i na stranicama Hrvatske naklade za znanost.

- Ponosni smo što je od početnih 66 vrtića, naš vrtić bio dio projekta tijekom četiri godine i doprinio nastanku priručnika kao aktivan sudionik. Uz supervizijsku podršku, odgojitelji su u svom radu povezali znanost i praksu i ostvarivali ciljeve koji su postavljeni na početku projekta. Kroz sudjelovanje u ovom projektu odgojitelji su stekli dodatne kompetencije u procjeni razine uključenosti /isključenosti djeteta, načina za djelovanje i prevenciju putem različitih metoda sukladno dobi i individualnosti djeteta, ali i vrednovati kvalitetu i uspješnost odgojno-obrazovne prakse u odnosu na dijete. Također, stekli su znanja i kompetencije za pružanje individualne podrške djetetu s ciljem stvaranja sustava otpornosti na moguću socijalnu isključenost - ističu u vrtiću Panda.