Učenici Osnovne škole Petrijanec sudjeluju u aktivnostima projekta STEMwave – Škola budućnosti od 2021. godine, s ponosom ističe ravnateljica OŠ Petrijanec, Valerija Paljak.
„Tijekom godina stekli su znanja i vještine u nizu područja te su ove godine iznimno uspješno izradili videoigru uz pomoć umjetne inteligencije te osvojili 1. mjesto na državnom natjecanju STEMwave Škola budućnosti u kategoriji AI videoigra OŠ. Čestitke velike učenicima 6.razreda Janu Fabijančiću, Domagoju Darabušu i Dori Tomašek kao i njihovoj mentorici učiteljici Jasminki Belščak.“
Kroz prvu godinu upoznali su se s Globalnim ciljevima za održivi razvoj, kroz aktivnosti Izrada AI chatbota izrađivali su virtualne digitalne pomoćnike ili chatbote Očuvanje života na zemlji i Svijet bez gladi.
Školske godine 2022./2023. učenici su sudjelovali u dvije aktivnosti projekta. U aktivnosti Izrada AI chatbota 2.0 učenici su napravili dva rada.
FORce4 program decider je chatbot koji korisniku, kroz niz pitanja, pomaže da odluči koji će programski jezik koristiti. Falajmos Tech učitelj Linker pomaže u učenju raznih predmeta tako što šalje poučne linkove kao pomoć pri učenju određenih predmeta.
Te su se godine učenici upoznali s robotom STEMI Hexapod i aktivnošću Robotika i automatizirani sustavi. Nakon što su naučili sastaviti robota i izradili program za njega, učenici su osmislili i plesnu točku pod nazivom STEMI Hexapod se zaljubio u kojoj su roboti plesali na kompilaciju glazbe kojom predstavljaju geografski položaj OŠ Petrijanec.
Učenici su sudjelovali i u aktivnostima Equinox challenge izazovu proširene stvarnosti kroz koje su otišli na virtualno putovanje tijekom kojeg su rješavali kvizove kroz interaktivna iskustva.
2023./2024. školske godine učenici su opet iznimno uspješno sudjelovali u projektu STEMWave Škola budućnosti. Robot je ove godine zaplesao na pjesmu koju su učenici komponirali pomoću alata umjetne inteligencije SongR, sudjelovali su u izazovu Equinox te proučavali kako se chatbot programira u alatima Answers i RASA.
No, učenici su odlučili kako će sudjelovati u još jednoj aktivnosti projekta – AI videoigra. Istraživali su napredne naredbe programskog jezika Scratch, posebice naredbe koje su povezane s umjetnom inteligencijom.
Za završni projekt učenici su programirali igru “Pokupi i recikliraj”. Motivacija za ideju učenicima je bio školski godišnji projekt R.O.J.C. - održivi razvoj koji znači: Razvijamo – kritičko i kreativno razmišljanje i potičemo na rješavanje problema vezanim uz ljudski utjecaj na prirodu; Omogućavamo – stvaranje društva temeljenog na održivom razvoju; Jačamo – empatiju i solidarnost pojedinca i lokalne zajednice kako bi svojim ponašanjem očuvali prirodne izvore za ljudske djelatnosti; Cijenimo – djelovanje u skladu s načelima održivosti.
Jan Fabijančić, Domagoj Darabuš i Dora Tomašek učenici su 6. razreda OŠ Petrijanec. Dodatnu nastavu iz informatike polaze treću godinu i upoznati su s mnogim alatima umjetne inteligencije, programskim jezicima i robotikom. Svoja su znanja prenijeli u svoju igru „Pokupi i recikliraj“.
Stručno povjerenstvo čiji su članovi stručnjaci iz institucija STEMI, Infobip i A1 nakon pregledavanja i ocjenjivanja svih pristiglih radova iz više od 250 škola za 8 različitih kategorija tj. aktivnosti projekta, odlučili su kako je upravo program tj. AI videoigra „Pokupi i recikliraj“ najkvalitetnija i najbolja igra prijavljena na natjecanje.
Stoga su Jan, Domagoj i Dora zajedno sa svojom mentoricom učiteljicom Jasminkom Belščak, mag. inf., izvrsnom savjetnicom, bili pozvani da u subotu, 11. svibnja, posjete završnu konferenciju projekta pod nazivom Innovation Day.
Tamo su učenici predstavili svoju videoigru i dobili priznanja i nagradu za osvojeno 1. mjesto na državnom natjecanju STEMwave Škola budućnosti u kategoriji AI videoigra OŠ.
Obzirom kako se OŠ Petrijanec istaknula u provedbi aktivnosti tijekom ovog projekta od samog početka, na završnu konferenciju su bili pozvani i drugi učenici i učitelji informatike iz škole.
Učenici Dominik Ivetić i Leon Šimunek te učiteljice informatike Valentina Hosnjak i Mislava Matković bodrili su pobjedničku ekipu te je prezentacija igre bila opuštena, bez treme i besprijekorna za što su učenici nagrađeni i velikim pljeskom.
Tijekom završne konferencije učenici i učiteljice su prisustvovali predavanjima koja su održali Marin Trošelj, CEO, Stemi, Zvonimir Petković, Software Engineer, Infobip te izv. prof. dr. sc. Predrag Pale s Fakulteta elektrotehnike i računalstva iz Zagreba.
Učenici su sudjelovali i na Treasure Hunt natjecanju, izazovima upravljanja dronom Orqa, Križić-kružić, Stemi kodiranju i radionicama u sklapanju robota CircuitMess.
Stečenim novim iskustvima i znanjima učenici i učiteljice OŠ Petrijanec zadovoljno i ponosno su se vratili u školske klupe te planiraju sudjelovati u projektu STEMwave i u budućnosti.