I ove godine učenici osmih razreda osnovnih škola pisat će nacionalnie ispite iz osam predmeta: Hrvatskog jezika, prvog stranog jezika, Matematike, Biologije, Fizike, Geografije, Kemije i Povijesti, a novost je da će ove godine, nakon dvije godine provedbe nacionalnih ispita za učenike četvrtih razreda na uzorku od 81 škole, nacionalne ispite pisati svi učenici, i to iz Hrvatskog jezika, Matematike i Prirode i društva. Potvrdili su nam to još prije mjesec dana iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO).
- Rezultati će biti iskazani u bodovima s odgovarajućim postotkom i uneseni u e-dnevnik kao bilješka. Dakle, neće utjecati na zaključnu ocjenu, niti će biti jedan od kriterija za upis u srednju školu - poručili su.
I 100 % riješenosti
No kako su nacionalne ispite u prošloj školskoj godini napisali učenici osmih razreda škola iz naše županije? Iz NCVVO-a poručuju kako su sve škole dobile rezultate nacionalnih ispita po predmetima i usporedbu s državnim prosjekom.
- Javno ne objavljujemo rezultate škola jer time ne želimo stvarati nepotreban natjecateljski duh. Cilj je nacionalnih ispita dobiti realan prikaz učeničkih postignuća trajno stečenih znanja - poručili su.
Prvi skupni rezultati nacionalnih ispita, kao što smo već pisali, objavljeni su još početkom lipnja. Prema objavljenim dostupnim rezultatima, na ispitu iz Hrvatskog jezika najviše je učenika, njih 37,1 posto, dobilo trojku, trećina osmaša dobila je peticu iz Engleskog jezika, a trećina četvorku, dok je od 3000 učenika koji su pisali Njemački jezik, trećina dobila peticu. Iz Kemije najviše učenika je dobilo ocjenu dobar. Najčešća ocjena na Matematici bila je dvojka, koju je dobilo 39,2 posto osmaša, 60,7 posto osmaša dobilo je dvojku iz Biologije, a dvojku je dobilo i 45,9 posto učenika iz Fizike.
- Naši učenici su najbolje rezultate pokazali u stranim jezicima, gdje su bili daleko iznad nacionalnog prosjeka, dok su ostali rezultati unutar referentnih vrijednosti nacionalnog prosjeka - rekla je Sanja Posavec, ravnateljica II. OŠ Varaždin. I ravnateljica III. OŠ Varaždin Anica Vragović kaže kako su učenici jako dobre rezultate pokazali u znanju stranih jezika, gdje učenici te škole imaju i 100 posto riješene testove.
- Smatramo da rezultati nisu realni pokazatelj njihovog znanja jer su učenici vrlo ležerno pristupili rješavanju ispita, navodeći pri tome da im postignuti rezultati neće ni na što utjecati - ustvrdila je ravnateljica Vragović.
I 0 bodova na testu
Učenici I. OŠ Varaždin postigli su rezultate koji su iznad državnog prosjeka u svim predmetima, osim jednog, koji je blago ispod državnog prosjeka, ali s visokim postotkom riješenosti, kaže ravnateljica I. OŠ Varaždin Karmen Hans Jalšovec. I ravnatelj VII. OŠ Varaždin Jurica Hunjadi kaže kako su učenici te škole u velikoj većini ispitnih predmeta postigli uspjeh iznad državnog prosjeka, dok su osmaši OŠ Ludbreg, koja je jedna od najvećih osnovnih škola u Varaždinskoj županiji, u polovici predmeta postigli rezultate malo iznad prosjeka, a u drugoj polovici predmeta - ispite su napisali malo ispod prosjeka.
- I sami rezultati učenika slični su njihovom uspjehu iz određenog predmeta u osmom razredu. Iznenađuje me što sam vidio kod nekih učenika 0 bodova na kraju vrednovanja. Nažalost, to je trend koji se iz srednjih škola prelazi na osnovne škole i mišljenje učenika da im “taj predmet” u životu neće trebati - rekao je Tihomir Horvat, ravnatelj OŠ Ludbreg.
Ravnateljica OŠ Martijanec Sonja Huzjak smatra da bi ocjene i postotak riješenosti bili bolji da su rezultati nacionalnih ispita na bilo koji način utjecali na uspjeh ili bodove pri upisu u srednju školu.
- Ovako su neki učenici imali slabu motivaciju pa se nisu potrudili uložiti dodatni napor pri rješavanju ispita - kaže ravnateljica Huzjak, koja je zadovoljna postignutim rezultatima svojih osmaša.
- Naši su učenici postigli zadovoljavajući uspjeh na ispitima i uglavnom smo oko državnog prosjeka. Iznad prosjeka su napisali Hrvatski jezik i Njemački jezik, a nešto slabije Matematiku i Geografiju. Niti u jednom predmetu ukupna ocjena nije 1 (ispod 20%). Najčešća ocjena iz Engleskog jezika bila je vrlo dobar, koju je dobilo preko 60 posto učenika, a imali smo i učenike koji su u pojedinim ispitima ostvarili ocjenu odličan, odnosno 90 do 95 posto riješenosti ispita - rekla je ravnateljica Huzjak.
Iznenađeni smo!
- Rezultati nacionalnih ispita naših učenika su u prosjeku s državom razinom, no iznenađeni smo s višim prosjekom u Kemiji, Biologiji i Hrvatskom jeziku, što nas je posebno ugodno iznenadilo zbog velikog broja učenika Roma. Najbolje su ocjene učenici dobili iz Hrvatskog jezika, a najslabije iz Njemačkog jezika - istaknula je Nevenka Turščak, ravnateljica OŠ Cestica.