U Županijskoj palači u Varaždinu, u organizaciji HAZU-a Zavoda za znanstveni rad u Varaždinu i Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar, u srijedu je održana prigodna konferencija na temu "Djeca i digitalne tehnologije".
Uz eminentne predavače, ravnatelje osnovnoškolskih ustanova, pedagoge i učitelje, konferenciji su nazočili i župan Anđelko Stričak, predsjednica Gradskog vijeća Varaždina Zdravka Grđan te dr.sc. Miroslav Huđek, pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport Varaždinske županije.
Konferenciju je moderirao dr.sc. Vladimir Huzjan, upravitelj Zavoda za znanstveni rad Varaždinu koji je prisutne upoznao s tematikom te predavačima, a pozdravne riječi uputili su i župan Anđelko Stričak te predsjednica Gradskog vijeća Varaždina Zdravka Grđan.
Župan je naglasio kako se posljednjih desetljeća sve više istražuje utjecaj koju tehnologija, digitalizacija i društvene mreže imaju na život i razvoj djece, ali i pojedinaca te zajednice, kao i da je napretkom tehnologije nesumnjivo došlo do promjene načina na koji primamo i obrađujemo informacije, formiramo mišljenja i stavove, te oblikujemo vlastite vrijednosti.
- Istraživanje je pokazalo kako djeca koriste elektroničke uređaje u prosjeku više od sedam sati dnevno. To je jako puno. Također, sve je veći broj istraživanja koja sustavno pokazuju kako pretjeran boravak djece pred ekranima ne utječe samo na njihovo fizičko zdravlje, već i na ono mentalno zdravlje. Stoga je dobro organizirati i održavati ovakva predavanja gdje se mogu čuti različita mišljenja i rezultati istraživanja o utjecaju ekrana i tehnologije na dječji i adolescentni razvoj koji ne mora nužno biti negativan - zaključio je župan Stričak.
Na konferenciji su predavali te rezultate istraživanja prezentirali Andreja Brajša-Žganec, Marina Kotrla Topić, Tihana Brkljačić, Marija Džida, Ana Žulec, Matea Bodrožić Selak, Marina Merkaš i Maja Kućar. Tako se govorilo o dobrobiti djeteta u kontekstu obitelji CHILD-WELL, o korištenju digitalne tehnologije i preokupiranosti digitalnom tehnologijom osnovnoškolske djece.
Prisutni su također informirani o povezanosti provođenju vremena na društvenim mrežama sa školskim uspjehom i samopoštovanjem adolescenata, a raspravljalo se i o korištenju digitalnih tehnologija i zadovoljstvu životom djece.