Milenijalci ili generacija Y ljudi su rođeni između 1981. i 2001. godine. Iako je u Hrvatskoj nezaposlenost mladih na iznimno visokoj razini, oni globalno postaju najveća radna skupina, piše MojPosao.
U sklopu 6. virtualnog sajma karijera i znanja predstavljeni su rezultati istraživanja o navikama Y Generacije, koje su MojPosao i EduCentar proveli na više od 300 ispitanika.
Ne poštuju tradicionalna pravila radnog mjesta
Stroga pravila odijevanja? Kazne zbog kašnjenja 10 minuta? Beskorisni sastanci? Milenijalcima se teško usklađuju sa zastarjelim konvencijama. Ne žele raditi za tvrtku u kojoj je moto “tako to oduvijek radimo”. Nove generacije zadatke žele obaviti na najučinkovitiji i najkraći mogući način te postići maksimalne rezultate.
Više cijene život, ne razmišljaju previše o usklađivanju poslovnog i privatnog života
Posao nije sve što milenijalci žele od života. Žele imati vremena za prijatelje, obitelj, hobije, i ostale užitke i razonode. Rade kako bi mogli živjeti, a ne obrnuto. Žele povezati ugodno s korisnim i dugo rade na projektima prema kojim osjećaju strast, umjesto da drugima pomažu ostvariti profit.
Sljedeći put kad budete milenijalcu prigovarali da nađe pravi posao, budite svjesni da postoje uspješni mladi bloggeri, voditelji youtube kanala, i preprodavači antiknih stvari na Ebayu.
Ne žele biti samo karika u lancu
Milenijalci ne traže posao koji će raditi cijeli život samo kako i plaćali račune. Žele posao koji ima svrhu i kojim im daje smisao u životu. Nedavna izvještaj Deloittea, pokazao je da 6 od 10 milenijalaca smatra osjećaj svrhe najbitnijim razlogom zašto su odabrali određeni posao.
Isti izvještaj je pokazao da puno tvrtki ne omogućava milenijalcima željeno okruženje, jer ih je samo 28% reklo da trenutni poslodavac iskorištava njihov puni potencijal.
Više cijene nematerijalne koristi posla
Milenijalac koji traži posao koristi internet. Ne zanima ga samo stol, fiksno radno vrijeme, plan za mirovinu i božićnice kao starije generacije.
Više ih privlače nematerijalne koristi kao što su prijateljska atmosfera na poslu, manjak “mikromenadžmenta” i birokracije, dopusti, i sitnice kao što su dozvole da dovedu ljubimce na posao i opcije wellnessa.
Navikli su se na fleksibilnost i na usputno obavljanje poslova
Milenijalci su se naviknuli odgovarati na emailove, obavljati pozive i rješavanje problema usput. Ne osjećaju se usidreni za stol na poslu. Zašto bi itko provodio 8 sati za stolom ako je već obavio posao za taj dan i može na emailove odgovarati iz obližnjeg kafića? Nije im jasno zašto ljudi moraju dolaziti na radno mjesto osim ako je njihova prisutnost prijeko potrebna?
Samostalni su
Milenijalci znaju pronaći informacije i često stvari nauče na internetu. Potaknuti su pričama mladih poduzetnika koji su postigli puno uz minimalna ulaganja. Ne žele mikromenadžment i ne vole prodike; žele biti aktivno uključeni u proces donošenja odluka.
Milenijska generacija želi transparentnost
Milenijalci ne vole samo kimati glavom i raditi kako im se kaže osim ako razumiju zašto je neka odluka donesena. Ne žele slušati razloge kao što su “ja sam šef, ja znam najbolje”. Žele znati zašto se donose određene odluke. Možda se i ne slažu uvijek s njima, ali cijenit će iskrenost.
Spremni su učiti iz iskustva
Većina milenijalaca je ambiciozna i neće se zadovoljiti nekom srednjom pozicijom do kraja života. Žude za novim znanjem i iskustvom iz prve ruke. Fokusirani su na osobni rast, i za razliku od starije generacije, svjesni su da obrazovanje ne završava diplomiranjem na fakultetu. Vole učiti cijeli život. Idu na tečajeve i treninge na kojima će steći pravo iskustvo, umjesto da ganjaju diplome i certifikate.