Poražavajući su rezultati brojnih europskih istraživanja o usporednoj kvaliteti proizvoda koji nedvojbeno dokazuju ono na što se potrošači već godinama žale: proizvođači ne šalju proizvode iste kvalitete u zemlje “stare” članice Europske unije kao u nove, poput Bugarske, Rumunjske i - Hrvatske.
Čokoladni namazi su masniji i pretrpaniji šećerom, u mesnim proizvodima je “pileći nadomjestak” umjesto svinjetine, a konzerva tune s manjim udjelom ribe košta gotovo dva puta više nego “originalna”, piše Jutarnji.hr.
Istraživanja su uglavnom obuhvatila brendove proizvoda najvećih svjetskih proizvođača robe široke potrošnje, poput gaziranih pića, namaza, konzervi, umaka, sokova.
Stoga je Hrvatska agencija za hranu odlučila provesti opsežno istraživanje o kvaliteti prehrambenih proizvoda. Tako će se usporediti između dvadeset i trideset jednakih proizvoda kupljenih u Njemačkoj i Hrvatskoj.
Istraživanje se radi na inicijativu Biljane Borzan, hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, koja kaže kako će projekt financirati Europska unija.
- To je vrlo opsežno i vrlo skupo istraživanje koje će potrajati, no dobit ćemo rezultate o kvaliteti proizvoda koje kupujemo. Potrošači se dulje žale da je proizvod iste marke kupljen u zemljama tzv. Zapadne Europe boljeg okusa i veće kvalitete nego u domaćim trgovinama. Cilj nam je izvršiti pritisak na Europsku komisiju da se to zakonima regulira. U temeljnim dokumentima EU nalaze se jednakost i ravnopravnost svih građana EU Onda je pravo nas u Hrvatskoj imati jednako kvalitetne proizvode iste marke kao i u Francuskoj - kaže Borzan za Jutarnji.hr.
Istraživanje provedeno u Češkoj tako je pokazalo kako je od svih uzetih uzoraka prehrambenih proizvoda njih čak 35 posto bilo drugačije, slabije kvalitete nego u zemljama starim članicama EU.