Na godišnjoj izložbi članova Foto kluba Varaždin koja je otvorena u utorak 5. prosinca u predvojrju kina Gaj povodom Dana grada Varaždina izložene su 42 fotografije.
U realizaciji izložbe sudjelovala je i povjesničarka umjetnosti Ana Kaniški koja je napisala tekst o izložbi koji prenosimo u cijelosti.
Letimični pogled na desetine ovogodišnjih izloženih radova Foto kluba Varaždin otkriva jedinstveni ,naizgled prepoznatljivi motiv iza fotografskoga objektiva: javne spomenike i skulpture grada Varaždina. Tik uz njega prati ga i sakriveni motiv – perspektive. Mijene četiriju godišnjih doba omogućile su članovima fotokluba da na javnim i privatnim prostorima klikom fotoaparata ovjekovječe njihovu perspektivu na sakralnu iprofanu umjetničku baštinu grada Varaždina – onu višestoljetnu i onu suvremenu okupanu sjajnim proljetnim i ljetnim suncem te pokrivenu jesenskim šarenilom lišća ili ogrtačem snježnih pahulja. Spomenici i skulpture snimani su su u odnosu na njihovo današnje okruženje, jedinstven prostor za koji su izvorno bili namijenjeniili sekundarni, u koji se (ne)uklapaju nakon izmještanja iz izvornoga prostora. Sužavanje ove perspektive,»spomenik / skulptura – prostor«, vodi prema sagledavanju spomenika i skulptura samih, gdje su promatrani i često su razmatrani njihovi oblici, materijal, koncept, autorstvo, narudžba i stanje očuvanosti. Ovi navedeni elementi mogu promatrača pobuditi na razmišljanje i o tome mogu li se neki smatrati umjetničkim djelima ili su pak potrebni određen vremenski razmak i njihovo sagledavanje u širem umjetničkom kontekstu da bi ih se moglo nazvati spomenicima i skulpturama. Nakon druge, fotografovo oko i pažnja vode se dalje prema trećoj perspektivi, »detalja«. Gledajući fotografije detalja nameće se neminovni zaključak da su neki spomenici i skulpture toliko jako utkani ne samo u vizualni identitet grada Varaždina, nego štoviše, i u vizalnu memoriju njegovih građana koji ih lako mogu prepoznati i po samim njihovim detaljima. Potraga za spomenicima i skulpturama »raštrkanim« na užem i širem području grada Varaždina koji doprinose njegovim vizurama, navodi ujedno i na promišljanje o (ne)zastupljenosti suvremene skulpture u našemu gradu. Također, u potrazi su članovi Foto kluba Varaždin posjetiteljima ove izložbe otkrili spomenike koji su nerijetko ostali skriveni od pogleda javnosti. Ovim su zajedničkim fotografskim poduhvatom sugrađane željeli podsjetiti na bogati segment kulturne i umjetničke baštine grada Varaždina i potaknuti ih na promišljanje o njegovoj budućnosti.
Ana Kaniški