Marko Presečki, varaždinski pjesnik poznat po svojim konceptualnim zbirkama poezije koje nerijetko izvodi uz glazbenu podlogu, u maniri nadrealista, posljednje vrijeme nastupa s novim materijalom pod nazivom „Fragmenti opsesije“. Prije nekoliko godina objavio je digitalni poetsko-glazbeni album „Tu gdje glasovi prestaju“, na kojem je okupio glumce i glazbenike, a na tom će tragu biti i nova zbirka.
Poetski fragmenti
– Tekstovi koje recitiram nastali su posljednje dvije-tri godine, riječ je o poetskim fragmentima ili poetskom scenariju koji svoji konačni oblik dobije za vrijeme izvedbe samog performansa. Izdavanje nove zbirke pjesama bila bi još jedna zaokružena cjelina u tom procesu i iskreno se nadam da će knjiga biti početkom sljedeće godine i predstavljena – najavio je.
Posljednji nastup bio je nedavno u Koprivnici, a uz njega je na klavijaturama nastupio Marin Kereša.
– U ovom projektu glazba pokušava dočarati prostore u kojima se isprepliću tekstovi ,ona ne prati tekst niti ga naglašava, već je kao neka zamišljena linija između izvođača i publike. Glazba je apstraktna, konfuzna, psihodelična, minimalistička, ali opet na istom nivou kao i tekst, najviše se naziru jazz improvizacije lišene svake tradicionalne forme, upotpunjene elektronskim linijama i upadima, postoje samo djelomični glazbeni nacrti, sve ostalo su trenutačne Marinove ekspresije – opisuje.
Neprestano preuređivanje
Fragmente opsesije dosad su izveli na dva potpuno različita mjesta, prvi nastup je bio u zagrebačkoj galeriji Prozori, prozorskom nizu od 30 metara knjižnice Silvije Strahimira Kranjčevića, a u Koprivnici u nezavisnom umjetničkom prostoru, Galeriji za suvremenu umjetnost u zgradi bivše vojarne.
– S obzirom na širinu publike koja je pohodila ova dva nastupa i pozitivan „feedback“, moramo biti zadovoljni – kaže.
Pitali smo ga što ga privlači takvoj, nadrealističkoj poeziji za razliku od klasične?
– Traganje za novim načinom izražavanja, nepostojanost forme odnosno okvira, privlači me poetsko eksperimentiranje, poetske skice, neprestano preuređivanje, upotpunjavanje i stvaranje djela – zaključuje i najavljuje da će sljedeći koncert biti vjerojatno u Rogozu.