FOI: Izrada inovativne hibridne metodologije poučavanja na fakultetima

VV | 22.5.2022. u 12:40h | Objavljeno u Društvo

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) zajedno s partnerima iz Finske, Španjolske i Portugala radi na razvoju i izradi inovativne hibridne metodologije poučavanja na fakultetima kako bi unaprijedili vještine visokoškolskih nastavnika te im ponudili resurse i alate za daljnji rad u nastavi.

S tim ciljem će sljedećeg tjedna, 25. i 26. svibnja 2022., na FOI-ju u Varaždinu biti održan partnerski sastanak međunarodnog Erasmus+ projekta 'eDESK: Digital and Entrepreneurial Skills for European Teachers in the COVID-19 World', koji je inspiriran trenutnim (post)pandemijskim zahtjevima za prelazak na digitalno obrazovanje. Projekt vodi prof. dr. sc. Blaženka Divjak s FOI-ja.

Pandemija COVID-19 je fakultete diljem svijeta prebacila u online i hibridno učenje i poučavanje. Međutim, primjena širokog spektra digitalnih metodologija učenja i poučavanja u podlozi su suvremenog pristupa nastavi i cjeloživotnog učenja u vrijeme 4. industrijske revolucije. Kako bi se iskoristile prednosti takve nastave te umanjili rizici, projektni tim radi na razvoju podrške za visokoškolske nastavnike u razvoju digitalnih kompetencija i potrebnih alata za zanimljive i smislenije poučavanje i učenje. „Inovacije u nastavi na fakultetima trebaju biti pravilo, a ne izuzetak. Sve što smo naučili o online nastavi, prednostima i nedostacima, sada treba analizirati, unaprijediti i takve nove modele staviti u praksu. Ne mogu fakulteti u 21. stoljeću raditi na načine uvedene u 19. stoljeću. Sveučilišni profesori trebaju biti predvodnici u učenju i inovacijama, a ne kočničari razvoja“ - naglašava voditeljica eDesk tima na FOI-ju, prof. dr. sc. Blaženka Divjak.

Projekt e-DESK provodi se u suradnji pet institucija iz četiri zemlje EU: Međunarodnog poduzetničkog centra Santander (CISE, koordinator) i Sveučilišta Cantabria iz Španjolske, Tehnološkog Sveučilišta Lappeenranta-Lahti iz Finske, Sveučilišta Nova u Lisabonu iz Portugala te Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu iz Hrvatske. Cilj ovog partnerstva je visokoškolskim nastavnicima ponuditi inovativni model hibridnog obrazovnog programa te visokokvalitetne resurse i alate za primjenu adekvatnijih, ažurnijih i učinkovitijih metoda poučavanja u scenarijima poput pandemije.

Posebnost ovog projekta su jedinstveni primjeri dobre prakse i trening za nastavnike, a inovativnost eDESK metodologije oslanja se na mogućnosti strateškog pristupa korištenju simultanog poučavanja uživo i digitalnog učenja. Rezultati projekta pridonijet će poboljšanju učinkovitosti programa visokog obrazovanja uz pomoć alata koji će nastavnicima omogućiti da steknu više vještina i da budu bolje pripremljeni za prilagodbu nastave i osiguravaju veću dostupnost i jednake mogućnosti studentima ne samo tijekom, već i nakon pandemije.

Kako bi otkrio ključne čimbenike uspjeha koji su već ugrađeni u hibridne obrazovne programe u različitim dijelovima svijeta, e-DESK partneri zajednički su rad započeli u ožujku 2021. godine identificiranjem najboljih međunarodnih praksi u multidisciplinarnom poduzetničkom obrazovanju korištenjem pristupa online i poučavanja (polu)uživo. Temeljem rezultata tih analiza i dodatnim zajedničkim radom partnera, projekt će rezultirati vodičem za nastavnike koji će uključivati primjere dobre prakse te prijedlog inovativne hibridne metodologije poučavanja i učenja.

Dodatno, kako bi približio ovu novu metodologiju nastavnicima e-DESK će osmisliti materijale za dodatno učenje koji će uključivati multimedijske alate, programske primjere, prijedloge za primjenu igara u nastavi i digitalne strategije, a sve će biti dostupno na otvorenim digitalnim platformama. Navedeni će rezultati biti razvijeni kao otvoreni i transferabilni, a s ciljem što lakše implementacije metodologije kako u različitim obrazovnim institucijama uključenima u projekt, tako i na drugim sveučilištima u Europi.

Nastavnici iz svih partnerskih ustanova, pa tako i 10 nastavnika s FOI-ja na čelu s voditeljicom prof. dr. sc. Blaženkom Divjak, imat će priliku prvi testirati navedene rezultate projekta u okviru međunarodnog treninga koji će biti održan od 4. do 7. srpnja 2022. godine na Sveučilištu Nova u Lisabonu.

Ovu ambicioznu inicijativu financira Europska komisija u okviru programa ERASMUS+ ukupnim iznosom od 230.000 EUR.

Više informacija o projektu dostupno je na web stranici https://edeskeurope.eu, a za sve dodatne informacije i izjave stojimo na raspolaganju na niže navedenim kontaktima.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci