S jučerašnjom izvedbom ansambla Tercia Realidad izbor ovogodišnje zemlje partnera, Španjolske, ponovno je potvrdio ne samo svoju opravdanost već i dobio sjajne ocjene festivalske publike, koja na kraju koncerta koji je bio mješavina barokne glazbe i flamenka gotovo da nije prestajala aplaudirati.
Ansambl Tercia Realidad svoj je koncert održao u Koncertnoj dvorani varaždinskog HNK-a, a tako objedinjeni barok i flamenko bili su sjajno iskustvo i za glazbenike i plesačicu i za publiku jer ansambl je to koji svaki nastup kreira na sceni i prilagođava i prema prostoru i publici.
Članovi ansambla Jorge Jimenez na baroknoj violini, Pablo Zapico na baroknoj gitari i Daniel Garay na udaraljkama svoju su virtuoznost i strast prema glazbi zahvaljujući suradnji s flamenko plesačicom Marionom Castells prezentirali spojivši djela španjolskih skladatelja s flamenkom.
- Poveznica između baroka i flamenka je u korijenima glazbe u Španjolske. Činjenica je da možemo pratiti razvoj glazbe koja se izvodila u crkvama do popularne glazbe i svjedočiti o različitim potrebama za glazbom u društvu, ali eto, možemo to i spojiti - naglasio je umjetnički voditelj ansambla Jorge Jimenez, glazbenik poznat po temeljitosti i uzbudljivom pristupu prilikom izvođenja glazbe u stilu i na instrumentima koji pripadaju određenom razdoblju, od srednjeg vijeka do 21. stoljeća.
Jimenez je ansambl Tercia Realidad osnovao 2008. godine, a do sada su zajedno nastupali na brojnim festivalima širom Europe. Sinoćnji koncert u Varaždinu bio je njegovo treće predstavljanje publici Varaždinskih baroknih večeri, a za partnerstvo Varaždinskih baroknih večeri sa Španjolskom naglasio je.
- Niste mogli dobiti boljeg partnera. Kad predstavimo ovu kombinaciju plesa s baroknom glazbom moram reći da iznenadimo publiku, koja je, pa mogla bi reći i pomalo šokirana, naravno na ugodan način. Jer publika koja voli baroknu glazbu nije možda naviknuta na svu tu eksploziju glazbe i ritmova, no nakon početnog iznenađenja, da, zadovoljni su - rekla je flamenko plesačica Mariona Castells koja se pridružila glazbenicima i postala izvođač i instrument više, unijevši u barokne note i kastanjete, te ples praćen svima dobro znanim pljeskanjem rukama i lupanjima o pod uz živopisne kostime „vatrene“ Španjolske.
Ime ansambla inspirirano je Cervantesovim izrazom iz 16. stoljeća „Tercia Naturaleza“ koja označava treću stvarnost, mjesto gdje se spajaju i miješaju stvarno i nestvarno. Upravo taj izraz utopija je Jorge Jimeneza u kojoj se glazba vraća svojim korijenjima i pojavljuje se kao jezik za izražavanje osjećaja i kao spoj osobnosti, ideja i zvuka.