USKOK Podignuta optužnica protiv bivšeg direktora Čistoće i još trojice okrivljenika zbog nezakonitog pogodovanja

VV | 11.12.2025. u 09:47h | Objavljeno u Crna kronika
Iz USKOK-a su jutros objavili da je podignuta optužnica protiv četvorice okrivljenika zbog nezakonitog pogodovanja u postupcima javne nabave u varaždinskoj Čistoći. Riječ je o bivšem direktoru varaždinske Čistoće, zamjeniku direktora i dvojici zaposlenika tvrtki kojima su, prema optužnici, pogodovali. 
Kako stoji u objavi, USKOK je, nakon provedene istrage, pred Županijskim sudom u Zagrebu podigao optužnicu protiv četvorice hrvatskih državljana (1967., 1968., 1979., 1974.) zbog počinjenja kaznenih djela nezakonitog pogodovanja i pomaganja u nezakonitom pogodovanju.

Optužnicom se stavlja na teret da su I. okr. kao direktor trgovačkog društva „Čistoća“ d.o.o. sa sjedištem u Varaždinu (dalje: Čistoća) i II. okr. kao zamjenik direktora Čistoće, u dva navrata u postupcima javnih nabava pogodovali trgovačkim društvima u kojima su zaposleni III. i IV. okr. koji su im u tome pomogli.

Tako se I. i II. okr. terete da su, u razdoblju od studenoga 2023. do rujna 2024. godine u Varaždinu i Zagrebu, na traženje III. okr. – komercijalista prodaje u jednom trgovačkom društvu, dogovorili da će Čistoća objaviti natječaj za javnu nabavu specijalnog komunalnog vozila za sakupljanje otpada putem financijskog leasinga u vrijednosti od 270.000,00 eura bez PDV-a, čije će prethodno dogovorene tehničke specifikacije odgovarati upravo kamionu trgovačkog društva isporučitelja u kojem je zaposlen III. okr., a da će kao dodatni kriterij bodovanja biti naveden rok za isporuku koji čini 10% ukupnih bodova. Pritom su I. i II. okr. znali da će leasing kuća i trgovačko društvo dobavljača ponuditi bitno kraći rok isporuke kako bi stekli bodovnu prednost pred ponudama niže cijene, premda u ponuđenom roku neće isporučiti vozilo niti će zbog toga doći do naplate ugovornih penala ili aktiviranja jamstva za uredno ispunjenje ugovora. Nakon toga je Čistoća u prosincu 2023. godine raspisala javni natječaj za nabavu navedenog specijalnog komunalnog vozila putem financijskog leasinga, u kojem je kao jedan od kriterija bodovanja navedena brzina isporuke s najduljim rokom od 180 dana. Na tom natječaju ponude su dostavile dvije leasing kuće – jedna s većom cijenom od 299.420,40 eura, ali s kraćim rokom isporuke od 60 dana i druga s nižom cijenom od 291.846,80 eura, ali s dužim rokom isporuke od 90 dana. Slijedom toga je I. okr. 27. veljače 2024. donio odluku o odabiru prve leasing kuće kao ponuditelja s najpovoljnijom ponudom i s tom kućom sklopio ugovor o leasingu za specijalno komunalno vozilo dobavljača, u kojem je III. okr. zaposlen, u vrijednosti od 299.420,40 eura. 

Nadalje se I. i II. okr. terete da su, u istim svojstvima, od lipnja 2024. do listopada 2024. godine u Varaždinu i Zagrebu, na traženje IV. okr., komercijalista prodaje u drugom trgovačkom društvu dobavljača - ovlaštenom generalnom zastupniku za gospodarska vozila jedne marke na području Hrvatske, dogovorili da će Čistoća objaviti natječaj za javnu nabavu dva specijalna komunalna vozila za sakupljanje otpada putem financijskog leasinga u vrijednosti od 490.000,00 eura bez PDV-a, čije će prethodno dogovorene tehničke specifikacije odgovarati kamionu u ponudi trgovačkog društva u kojem je zaposlen IV. okr., a da će kao rok isporuke vozila biti navedeno 14 kalendarskih dana od dana obostranog potpisa ugovora o leasingu. Dogovorno su odredili rok isporuke tako da jedino trgovačka društva ponuditelja i dobavljača mogu u tom roku ponuditi isporuku. Potom je Čistoća raspisala javni natječaj za nabavu dva specijalna komunalna vozila putem financijskog leasinga s rokom isporuke vozila od 14 kalendarskih dana. Na objavljeni javni natječaj dostavljena je samo jedna ponuda u iznosu 478.646,20 eura. Slijedom toga je I. okr. 21. listopada 2024. s leasing kućom sklopio ugovor o leasingu za dva takva vozila dobavljača, u kojem je IV. okr. zaposlen, u vrijednosti od 478.646,20 eura.

Označeno u