U četvrtak, 15. rujna u 9.30 sati, na željezničko-cestovnom prijelazu u Bolfanu, u naletu vlaka na osobno vozilo, smrtno su stradale tri osobe, priopćili su u PU varaždinskoj.
- U naletu vlaka na osobno vozilo na pružnom prijelazu u Bolfanu smrtno stradali žena i dijete
Preminulo i drugo dijete
Kako je utvrđeno, 27-godišnja žena upravljala je osobnim vozilom iz smjera Svetog Petra. Dolaskom do navedenog prijelaza, koji nije označen svjetlosno- zvučnom signalizacijom niti zaštićen polubranicima ili branicima, nije se zaustavila i uvjerila da prugom ne nailazi vlak, zbog čega je u njezino vozilo udario putnički vlak koji je prometovao na relaciji Koprivnica – Varaždin.
U naletu je smrtno stradala vozačica osobnog vozila te 4-godišnji dječak, putnik iz vozila. Dvoje putnika, muškarac starosti 28 godina i 4-godišnja djevojčica su tom prilikom ozlijeđeni i prevezeni u Opću bolnicu Koprivnica. Djevojčica je od ozljeda zadobivenih u prometnoj nesreći preminula u bolnici u 10.35 sati.
Glasnogovornik PU varaždinske Matko Murić rekao je na konferenciji za medije da će nakon očevida tijela biti prevezena u varaždinsku Opću bolnicu na obdukciju, dok će nad vozilom biti provedeno vještačenje. Dodao je i da ozljede suvozača nisu opasne po život.
Nisu bili vezani i nije bilo sjedalice
Voditelj Prometne policije PU varaždinske Danijel Posavec rekao je za Dnevnik Nove TV da vozačica nije bila iskusna, jer je vozačka dozvola izdana prvi put u lipnju ove godine.
- Možemo reći da je i to možda jedan od uzroka nastanka prometne nesreće, ali u svakom slučaju moramo se zapitati što bi bilo da su vozačica, suvozač i djeca bili vezani u vozilu. Da su se propisno prevozili, vjerojatno posljedice ne bi bile tako fatalne - ustvrdio je Posavec.
Sve vozače upozorio je da je obavezno zaustavljanje pred nezaštićenim pružnim prijelazom.
- Križanje ceste i željezničke pruge smatra se opasnim mjestom na cesti i na takvim križanjima kad se dogode prometne nesreće posljedice su ovakve kakve su bile danas - poručio je.
Bilić: Da je postojala rampa, sigurno se ovo ne bi dogodilo
- Ovo je zaista velika tragedija, pogodila je sve koji ovdje žive. Naši vatrogasci teško su proživjeli cijelu ovu tragediju i traumu koja se nije trebala dogoditi - rekao je gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić u razgovoru za RTL.
Na pitanje treba li postaviti rampu na sve pružne prijelaze i je li to moguće napraviti, Bilić je odgovorio potvrdno.
- U Ludbregu od šest pružnih prijelaza, na četiri postoje rampe. Da je i na ovom postojala rampa, sigurno se ovo ne bi dogodilo. Mi pokušavamo inzistirati da HŽ Infrastruktura uredi sve pružne prijelaze, ne samo u Ludbregu nego i u Hrvatskoj, da se ne događaju ovakve tragedije i da mladi ne nestaju na ovakav način - kazao je Bilić.
Dodao je da ne shvaća zbog čega HŽ Infrastruktura ne postavlja rampe na sve pružne prijelaze, bez obzira na činjenicu da su vlakovi u hrvatskoj spori.
- Mislim da bi se moralo naći sredstava. Ima mnogo mogućnosti, i kroz europske projekte, da se ovakve stvari više ne događaju - rekao je Bilić. Kazao je kako su nedavno imali pogibiju jedne biciklistice koja nije vidjela vlak, a da je tragedija bilo i ranijih godina, kada su stradavali putnici u automobilima.
- To je jedna tragedija za sve, i za vlakovođe i obitelji. U svakom slučaju bi trebalo to izbjegavati - zaključio je ludbreški gradonačelnik.
HŽ Infrastruktura: Svi prijelazi su osigurani
Iz HŽ Infrastrukture poručili su kako su svi prijelazi na željezničkoj mreži u RH osigurani na jedan od zakonom propisanih načina - prometnim znakovima, svjetlosno-zvučnom signalizacijom ili polubranicima.
Priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Dana 15. rujna 2022. u 09.29 sati na pruzi R202 između kolodvora Rasinja i Ludbreg došlo je do izvanrednog događaja u kojemu je na željezničko-cestovnome prijelazu osiguranom prometnim znakovima (STOP i Andrijin križ) i trokutom preglednosti osobni automobil podletio pod vlak. Do završetka policijskog očevida koji je u tijeku željeznički promet je na dionici Rasinja – Ludbreg u prekidu. Prijevoz putnika osiguran je zamjenskim autobusima.
Svi željezničko-cestovni i pješački prijelazi na željezničkoj mreži u Republici Hrvatskoj osigurani na jedan od zakonom propisanih načina bilo da je riječ o prijelazima osiguranim prometnim znakovima, svjetlosno-zvučnom signalizacijom ili polubranicima.
Međunarodne statistike pokazuju da su u čak 98% slučajeva nesreće na željezničko-cestovnim prijelazima posljedica zanemarivanja i nepoštivanja prometnih znakova i prometne signalizacije od strane sudionika u cestovnome prometu.
Apeliramo na sve sudionike u cestovnome prometu (vozače, bicikliste, pješake) da poštuju prometna pravila i prometnu signalizaciju", stoji u priopćenju.