Prijevoz gorući problem: Što je s tvrtkom koju je osnovao Čačić i zašto više nema prijevoza za polaznike centara izvrsnosti? Foto: Ilustracija/Arhiva VV

Prijevoz gorući problem: Što je s tvrtkom koju je osnovao Čačić i zašto više nema prijevoza za polaznike centara izvrsnosti?

IHR/Varaždinske vijesti | 15.10.2025. u 19:00h | Objavljeno u Aktualno

- Problematika javnog prijevoza tijekom prošlog mandata, ali i predizborne kampanje često se spominjala, čak je bio i raspisan poziv za nabavu vozila na alternativni pogon. Unatoč tvrtki koja je osnovana u vrijeme bivšeg župana, Autobusni prijevoz Varaždinske županije d.o.o., naša Županija se nije prijavila na taj poziv. Svakodnevno mi se javljaju građani koji rade u Varaždinu, kamo putuju iz okolnih mjesta i govore kako, primjerice, između 10 i 12.20 sati nema autobusne linije prema Novom Marofu, kao ni u razdoblju od 19 i 22.15 sati, a vikendom uopće. S obzirom na to da su neke županije iskoristile sredstva, kada Varaždinska županija kreće s organiziranjem prijevoza? - zanimalo je vijećnika iz redova Reformista Nenada Košćaka.

Što je sa županijskom tvrtkom osnovanom za prijevoz još u vrijeme župana Čačića zanimalo je i vijećnika SDP – HSS – Hoćemo pravedno Marka Blažunaja.

- Još 2017. godine osnovana je tvrtka koja ima direktora, a koja do dan danas nije preuzela županijsku koncesiju, a kamoli uvela koju liniju. S obzirom na probleme prijevoza unutar županije zanima me kada Varaždinska županija ovu tvrtku planira staviti u funkciju? - pitao je Blažunaj.

Župan Anđelko Stričak rekao je kako tvrtka postoji i zbog nje Varaždinska županija nema dodatnih troškova.

- Tu je ako zatreba - ustvrdio je, ali postavio i pitanje o isplativosti buseka.

- Javni autobusni prijevoz koristi otprilike 60 posto srednjoškolaca, što je oko 3400 učenika. Ako Županija sada ide u nabavu električnih buseka od kojih svaki ima 21 sjedeće mjesto, trebalo bi nam 166 buseka da bi se samo ti učenici dovezli do škole, uz sve što je već sada na cestama. Je li to održivo? To je 166 radnih mjesta koje moramo negdje naći. Ili trebamo vidjeti odakle iz uvesti. Čisto sumnjam da na tržištu možemo naći 166 vozača. Proučite studiju javnog linijskog prijevoza, koja je izrađena prije dvije, tri godine, a prema kojoj bi, da bi svakih sat vremena išao iz nekog mjesta autobus, to koštalo oko 10 milijuna eura - rekao je Stričak.

SDP-ovog Luku Zrinskog zanimalo je zašto više nisu osigurani autobusi za prijevoz polaznika centara izvrsnosti.

- Da, ukinuli smo autobuse kako bismo uštedjeli 100.000 eura. Županija je dosad uvijek osiguravala prijevoz, ali autobusni su bili poluprazni. Događa se to da subotama roditelji idu u Varaždin, pa usput dovezu dijete, a onda kada obave što trebaju ga i pokupe. Trošili smo 100.000 eura za prazne buseve. Ako smatrate da je to OK, onda ćemo autobuse za polaznike centara izvrsnosti opet uvesti. da budu prazni, ako smatrate da je to OK– onda ćemo uvesti. Znači, ukinuli smo da uštedimo 100.000 eura. Ako treba, opet ćemo vratiti.

Vijećnika iz redova HNS – HSU - Nezavisni Damira Grgeca zanimalo je može li Županija utjecati na bolju povezanost autobusnim linijama do Zagreba tako da se ide kroz Varaždinske Toplice. Župan Anđelko Stričak je ustvrdio kako je riječ o dobroj inicijativi da se dva grada prometno povežu, posebno zbog dolaska turista iz Zagreba nakon obnove Minerve, što će biti sredinom iduće godine.