Na županijskim prometnicama ove godine 30 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala Foto: ilustracija pixabay

Na županijskim prometnicama ove godine 30 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala

Varaždinske vijesti | 15.8.2024. u 19:45h | Objavljeno u Crna kronika

Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala mogu biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama ili teškim tjelesnim ozlijedama

U proteklom razdoblju ove godine na prometnicama na području Varaždinske županije dogodilo se 30 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači mopeda i motocikala.

U tim prometnim nesrećama smrtno je stradao jedan vozač motocikla, 12 vozača je zadobilo teške tjelesne ozljede i 12 vozača te 1 putnik su zadobili lake tjelesne ozljede, objavila je PU varaždinska.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu.

No, i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Iako ovu skupinu sudionika u prometu kontinuirano tijekom godine podsjećamo na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, u cilju njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama, savjetujemo im slijedeće:

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

-kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene;
-ne nose zaštitne kacige;
-kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila;
-precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu;
-obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera;
-provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama;
-voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike;
-upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima;
-upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita) te
-uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

-oduzimaju im prednost prolaska;
-prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala;
-skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera te prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:

-prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite;
-uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu (jaknu, hlače, štitnike, čizme i rukavice);
-zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nosite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima;
-poštujte ograničenja dopuštene brzine;
-prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
-provjerite tlak u gumama;
-upalite dnevno ili kratko svjetlo;
-ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga;
-prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga;
-vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika);
-prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera);
-ne vozite slalom između vozila;
-izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima;
-kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama;
predviđajte poteze vozača (drugih) automobila;
-vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
-poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.